گل و گیاه و تاثیر شگرف آنها در روحیه افراد و دکوراسیون منازل
نوشته شده توسط : لیلا

وقتی گل میخرید یا گیاهی می کارید یا حتی فقط چند دقیقه در پارکی زیبا با فضای گلکاری مینشینید ناخود آگاه به شما احساس خوبی دست میدهد ، مثبت اندیش می شوید و غمها از شما دور می شوند.

 

گل و گیاه در خانه

 

نتایج تحقیقات محققان نشان داده است که قرار گرفتن در فضایی که گل و گیاه طبیعی دارد حالات روحی نا متعادل افراد را متعادل کرده و تاثیر فراوانی در بهبود روحیه های خشن و ناسازگار دارد.افرادی که در محیط کار یا محل زندگی خود گل و گیاه دارند ۴ برابر از افراد دیگر مهربانتر ، شادتر و آرامتر هستند. گرفتن یک شاخه گل از دیگران باعث میشود تا ۵ ثانیه بعد بدون اراده لبخند بزنید و این به دلیل پاسخ مغز شما به تاثیر زیبایی گل است.

گل و گیاه در خانه

استفاده از گلهایی که رنگ گرم دارند مانند قرمز ، نارنجی و.. محرک عصبی هستند، باعث ایجاد حس سرزندگی و البته گاهی اوقات نیز باعث تشدید عصبانیت  می شوند. این گاها بهتر است در مکان های ورزشی و شاد استفاده شوند . گلهایی با رنگ های ملایم مثلا ارغوانی ،فیروزه ای، آبی و… باعث ایجاد حس آرامش ، پایین آمدن فشار خون ، پایین آمدن سرعت تنفس و ضربان قلب در افراد می شوند و برای فضای خانه مناسبترند.

گل و گیاه در خانه

استفاده از گل در خانه باعث تصفیه هوای منزل ، مانع بروز مسمومیت و خفگی ناشی از گاز بخاری یا شومینه ، باعث جذب سموم حاصل از چسب کردن موکت و فرش به کف اتاق ها و.. می شود و همچنین فضای منزل شما را متفاوت می کند. گلها را کنار صندلی مدیریتی قرار دهید .

گل و گیاه در خانه

برای فضاهای مختلف خانه از جمله آشپزخانه ، راهرو ، حمام، سالن پذیرایی و میز ناهار خوری .. گل با مقاومتهای مختلف باید تهیه کرد. مثلا زمان خرید گل برای راهرو حتما به فروشنده تاکید کنید که گل را برای قرار دادن در راهرو  کنار آینه کنسول ودر مسیر رفت و آمد می خواهید. چرا که راهرو مسیر پر رفت و آمدیست و معمولا نور مناسبی ندارد به همین خاطر گلهای ظریف برای راهرو مناسب نیستند.

گل و گیاه در خانه

در فضای حمام هم به دلیل گرم و مرطوب بودن بهتر است از گیاهان استوایی استفاده کنید .گیاه ازاله برای قرار دادن در حمام و دستشویی گزینه مناسبیست.

برای سالن  پذیرایی نیز گلها و گیاهان بلند با برگ های پهن که نیاز به نور مستقیم ندارند، مناسب هستند.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: