لوستر و آویزها تمامی آنچه باید بدانیم
نوشته شده توسط : لیلا

لوستر ها چراغهای مجللی هستند که انواع مختلفی در بازار دارند، از انواع کریستالی و برنزی و برنجی گرفته تا نقره ای و لوسترهایی که آب طلا خورده اند.

 

نکات انتخاب و استفاده انواع لوسترها :

لوسترهایی خرید کنید که در صورت شکستن قطعه ای از آن امکان جایگزینی وجود داشته باشد.

لوستر

از لوسترهایی استفاده کنید که قابلیت نصب لامپهای کم مصرف را داشته باشد که سر برج با دیدن قبض برقتان از خرید آن پشمان نشوید.

لوسترهای کریستالی به دلیل بکار رفتن کریستالهای چند بعدی مختلف درخشانتر به نظر میرسد زیرا این کریستالها باعث انعکاس نور شده و زیبایی فضا را دو چندان میکند.

لوستر

لوسترهای ال ای دی که ساختارشان از یک صفحه ی فلزی و تعداد زیادی چراغ ال ای دی ریز و تعدادی لامپ شمعی و یا کم مصرف مخصوص است که این نورهای مختلف این لوسترها اکثرا توسط کنترول قابل تنظیم است.

لوستر

از لوسترهای برنجی و نقره ای و آب طلادار در خانه های بزرگ سنتی استفاده میشود این لوسترها نسبت به عیار فلز به کار رفته در آنها قیمت گذاری میشوند که ممکن است سر به میلیونها بزند. این لوسترها به دلیل ایرانی بودن و با ارزش بودن طرفداران بسیاری دارند.

لوسترهای اسپرت چوبی، کاغذی، فانتزی و فرفورژه که دختران و پسران جوان طرفداران آن هستند و آن را نسبت به دکوراسیون اتاق خود انتخاب میکنند.

لوستر

دقت داشته باشید از خرید لوسترهای پرپیچ و خم و در هم پیچیده خودداری کنید زیرا پس از مدتی میبینید تمیز کردن آن چقدر سخت و طاقت فرساست.

 

انتخاب لوستر مناسب

لوسترها درهمه ی اتاقهای خانه حتی آشپزخانه کاربرد دارند و در هر اتاق و هر مکان متناسب از نظر شکل و اندازه به کار میروند.

میدانید که برای انتخاب یک لوستر مناسب اندازه ی مکان بسیار مهم است سالن منزلتان هرچقدر بزرگتر باشد مسلما به نوردهی بیشتری احتیاج دارد پس میتوانید از لوسترهای بیشتر و بزرگتراستفاده کنید و در اتاقهای کوچک باید از لوستر های جم و جور تر و با تعداد کمتر شاخه استفاده شود چرا که استفاده از لوستر های بزرگ در اتاقهای کوچک به دلیل کم کردن مصرف و یا کمتر کردن میزان نوردهی، مجبورتان میکند تعدادی از شاخه های آن را خاموش نگه دارید و این زیبایی لوستر شما را به نصف می رساند.

لوستر

انتخاب لوسترها نسبت به سبک زندگی صورت میگیرد خانه ی سنتی یا مدرن شما لوستر مناسب خود را میپذیرد.

لوسترها معمولا در وسط سقف نصب میشوند تا هم  کل اتاق از نور یکسان برخوردار شود و هم تقارن و زیبایی اتاق از دست نرود. اگر سالن بزرگ و مستطیل شکل دارید میتوانید از دو یا چند لوستر مناسب برای نصب استفاده نمایید.

لوستر

سقف های بلند و کوتاه نقش بسیار مهمی در انتخاب لوسترها دارند، در سقف های کوتاه از لوسترهای سقفی و شاخه ای استفاده میشود و در سقف های بلند از لوسترهای آویز.

لوستر

در اتاق خوابها بهتر است از نورهای گرم و آرامش بخش استفاده شود دیوارکوبها و هالوژن ها موردمناسبی جهت نورپردازی اتاق خواب است. زیرا به کار بردن لوستر در بالای تخت خواب باعث مزاحمت افراد در هنگام دراز شدن و استراحت میشود . اگر میخواهید در اتاق خوابتان از لوستر های آویز یا شاخه ای استفاده کنید پیشنهاد میکنیم آن را  در پستو یا قسمتی قرار دهید که آرامش را از شما نگیرد.

لوستر

اگر میخواهید در آشپزخانه و بالای میز ناهار خوری  آویز داشته باشید بهتر است آن را طوری تنظیم کنید که به سطح میز نزدیکتر باشد تا چیدمان میز غذا خوری  را دلنشین تر کند.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: