ارتفاع صندلی نسبت به زمین از لحاظ علمی چقدر است
نوشته شده توسط : لیلا

در زندگی امروز بسیاری از ما مجبوریم در خانه یا محل کارمان ساعتهای طولانی را روی صندلی و پشت میز اداری یا میز کامپیوترمان بنشینیم آیا میدانستید که ارتفاع صندلی از سطح زمین معیار استاندارد علمی و تعریف شده ای دارد؟

 

در این مقاله دی ایران شما را با ارتفاع مناسب یک صندلی از لحاظ علمی برای نشستنهای طولانیتان  آشنا میکند .

ارتفاع صندلی و سلامت

شاید اغراق آمیز به نظر برسد اما بدون هیچ اغراقی باید بدانید که ارتفاع مناسب یک صندلی راحت تاثیر بسیار بالایی را در سلامت ستون فقرات ، گردن و حتی قلب و عروق شما دارد و اگر ارتفاع آن کمتر از حد مجاز باشد باعث ایجاد گردن درد و درد کمر می شود و اگر بیشتر از حد مجاز باشد سبب ایجاد درد در قفسه سینه و بیماریهای قلبی می گردد .

 

ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی

 

ارتفاع استاندارد صندلی

بر طبق تحقیقات موسسه کایروپرکتیک آمریکا ( کایروپرکتیک علمی است که رسما در سال ۱۸۸۵ توسط شخصی به نام دیوید پالمر بنا نهاده شد و در کشور ما بنام ماساژ درمانی معروف است ) ارتفاع صندلی از سطح زمین باید به گونه ای باشد که وقتی شخص در جلوی صندلی و روبه صندلی می ایستد محل نشیمن صندلی تا سر زانویش باشد و زمانی که شخص روی صندلی می نشیند لازم است تمامی کف پای او کاملا مماس بر زمین باشد در حالی که ران و ساق پای او زاویه ای دقیقا ۹۰ درجه دارد .

 

ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی

 

بنابراین مشاهده میکنید که یک صندلی برای همه افراد مناسب نیست و ضروری است که صندلیها اهرمی داشته باشند که ارتفاع آن توسط این اهرم قابل تنظیم باشد .

پیشنهاد می شود در هنگام خرید صندلی حتما به این مطلب دقت شود که صندلی دارای اهرمی برای کم و زیاد کردن ارتفاع باشد و اگر همچین اهرمی وجو ندارد لااقل شخص صندلی را خریداری کند که از لحاظ ارتفاع مناسب خودش باشد .

منبع




:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: