نشستن پشت میز کار ۶ نکته بسیار مهم که باید رعایت کرد
نوشته شده توسط : لیلا

همه ما زمانهای زیادی از عمرمان را در محل کارمان به سر میبریم و کارهای امروزهم معمولا با پشت میز نشستن و کار کردن با کامپیوتر عجین هستند .  لذا این بسیار مهم است که بدانیم  چگونه پشت میز کارمان بنشینیم  که در سنین بالاتر دچار مشکلات جسمی نشویم .

یادآور میشویم که صندلیهای موجود در بازار برای یک شخص متوسط طراحی شده اند اما برای درست نشستن لازم است که ما صندلی مخصوص به خود را داشته باشیم بنابراین سعی کنید صندلی را تهیه کنید که دارای اهرمهایی برای تنظیم ارتفاع و … باشد تا بتوانید نکاتی را که مطرح خواهیم کرد اجرایی نمایید .۱

در این مقاله میخواهیم ۶ نکته بسیار مهم را به سمع و نظرتان برسانیم .

نشستن پشت میز کار

نشستن پشت میز کارنشستن پشت میز کار

۱ – تا جایی که امکان دارد صندلی  خود را به میز کار  یا  میز کامپیوتر نزدیک کنید، چشمان خود را ببندید و به آرامی باز کنید باید دید شما در وسط مانیتور فرود آید .

۲ – ساق دست شما باید به موازات افق بوده بطوری که آرنج روی دسته صندلی قرار گیرد و پنجه های شما روی کیبورد یا میز کارتان در صورتی که چنین نیست باید ارتفاع صندلی خود را تنظیم کنید ..

۳ – راست بنشینید بطوریکه باسن شما به تکیه گاه  صندلی مدیریتی  بچسبد و سر وگردن و ستون فقرات در یک راستا باشد ممکن است در ابتدا این کار دشواری باشد ولی با تمرین و ممارست شدنی خواهد شد .

۴ – سعی کنید از صندلی اداری استفاده کنید که دارای ۵ چرخ در زیرش باشد تا به راحتی امکان گردش به هر طرف را برای شما فراهم نماید زیرا صندلیهایی که چرخهای کمتر دارند هنگام چرخش معمولا به چپ و راست حرکت می کنند .

۵ – ساق پا و ران شما باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشند و کف پا روی زمین قرار گیرد .

۶ – بین لبه نشیمنگاه صندلی و ساق پا دو انگشت فاصله باشد . در صورتی که کمتر است از زیرپایی استفاده شود و در صورتی که بیشتر است باید صندلی بزرگتری تهیه کنید .

منبع




:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: