پارکت چیست و چگونه مورد استفاده قرار می گیرد
نوشته شده توسط : لیلا

پارکت نوعی کفپوش است که از چوب طبیعی درختان تهیه میشود و آن را با چسب به کف اتاق می چسبانند. بعد از خشک شدن چسب برای صاف و صیقلی شدن ، آن را لاک می زنند و براق می کنند.

 

کف پوش پارکتکف پوش

این نوع کفپوش در مقابل آب و رطوبت بسیار حساس بوده و سریعا دچار تورم می شود. همچنین در مقابل خط و خش و ضربه چاقو و اجسام تیز مقاومت چندانی ندارد و بعد از چندسال استفاده برق و جلای اولیه را از دست می دهند و بهتر است ساب و براق شوند.

کفپوش پارکتکفپوش

پارکت لمینت

نوع تکامل یافته ای از پارکت وجود دارد که لمینت نامیده می شود. لمینت ها از جنس hdf بوده و از مواد چوب یا همان الیاف چوب فشرده( نه  مستقیما از خود چوب) تهیه می شوند. لمینت ها را با چسب به کف اتاق نمی چسبانند بلکه لبه لمینت ها شیار هایی دارد که بصورت نر و ماده در داخل یکدیگر قرار گرفته و در هم قفل می شوند و بدون نیاز به چسباندن کنار هم قرار گرفته و کف را می پوشانند.

کفپوش پارکتکفپوش

لمینت ها به دلیل چسب نشدن به سطح زیرین خود هیچ آسیبی نمی زنند و به راحتی نیزبرداشته می شوند و چندین بار در فضاهای مختلف قابل استفاده هستند. پارکت لمینت ها به دلیل استفاده از فوم در زیر آنها عایق صدا ، گرما و برودت نیز می باشند. لمینت ها در مقابل آب و رطوبت و اشیای نوک تیز و بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی هستند و به راحتی هم تمیز می شوند.

کفپوش پارکتکفپوش

لمینت ها  در مقایسه با پارکتهای چوبی از لحاظ هزینه بصرفه تر بوده و سرعت نصب آنها نیز بالاتر است ولذا دستمزد نصب هم کاهش پیدا میکند .

لمینتها در رنگ بندی های بسیار متنوعی در بازار ایران موجودند که این مطلب سبب می شود مشتری قدرت مانور بیشتری برای ست کردن آن با لوازم خانه از قبیل  رنگ دیوارها ، مبلمان ، میز ال سی دی و میز ناهارخوری داشته باشد

تمامی این دلایل باعث شده است که لمینتها نسبت به پارکتهای چوبی استفاده بیشتری داشته باشند .

منبع




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: