زیرپله ، جایی که باید قدرش را بدانیم
نوشته شده توسط : لیلا

امروزه زندگی در خانه هایی با مساحت کم باعث شده است که از کوچکترین فضاهای ممکن استفاده بهینه بعمل آید. و همین موضوع سبب ایجاد این مقاله درمورد زیرپله است .

 

حتی اگر فضای منزل کوچک نباشد و به اندازه کافی بزرگ و جادار باشد با صرف کمی وقت و چاشنی خلاقیت استفاده مفیدتری می توان از همه فضاهای موجود داشت.

کتابخانه زیر پلکان

کتابخانه زیر پلکان

زیرپله ها

یکی از قسمت هایی که بنظر فضایی زیاد و بدون استفاده اشغال کرده است پلکان ها است.فضای زیر راه پله و اطراف آن  را بسته به بزرگی و کوچکی برای مصارف گوناگون می توان طراحی کرداز جمله قفسه کتاب ، جاکفشی ، دفتر کار ، دراور و کمد لباس و….

زیر پلکان محل کار

زیر پلکان محل کار

قفسه بندی کتابخانه و اتاق کار

از این فضا می توان برای قفسه بندی کتابخانه چوبی استفاده کرداگر فضای زیر پله زیاد باشد می توان قسمت های بالایی را برای کتاب قفسه بندی کرد و در قسمت پائین یک میز کار و صندلی مدیریتی قرار داد و آنرا به محیطی برای کار تبدیل کرد.

استفاده از زیرپله

استفاده از زیرپله

 

اگر فضای زیرپله ها کم است قفسه هایی نامنظم و کوچک و بزرگ می تواند ایده خوبی برای قرار دادن وسایل تزئینی و قیمتی باشد. همچنین اگر زیر پله در اتاق خواب کودک قرار گرفته باشد می توان از آن برای قرار دادن اسباب بازیهای کودک استفاده نمود .

در شرایطی که خانه بسیار کوچک است و کمبود فضا داریم میتوانیم از زیر پله بعنوان آشپزخانه یا بخشی از آشپزخانه استفاده کرد

زیرپله آشپزخانه

زیرپله آشپزخانه

همچننین با قرار دادن یک درب و چند طبقه می توان از آن بعنوان کابینت استفاده کرد. از آنجا که کابینت قابلیت مانور بالایی دارد می توان آن را به هر شکل دلخواه دراورد و بیشترین بهره وری را از آن داشت .

این کمد و دراور بهترین گزینه برای نگهداری وسایل مختلف و اشیای ریز و درشت و از جمله لباس هایی  است که چندان مورد استفاده قرار نمیگیرند

زیر پلکان جاکفشی

زیر پلکان جاکفشی

جاکفشی

زیر پلکان کتابخانه

زیر پلکان کتابخانه

آویز لباس

منبع




:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: