راهنمای خرید مبل
نوشته شده توسط : لیلا

امروزه انواع مبل نقش بسیار مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند . یکی از محبوب ترین انواع مبل ، مبل راحتی است که وجود آن در هر خانه ای به امری ضروری تبدیل شده است . اکثر انسان ها ساعت های زیادی را بر روی مبل ها سپری می کنند به همین علت این وسیله کاربردی باید راحت و آرامش بخش باشد . مبل مناسب حس و حال خانه را عوض می کند و به فضای شما رنگ و بوی تازه ای می بخشد . برای خرید مبل های راحتی زیبا و جذاب باید به نکات زیادی توجه کنید زیرا این مبل ها نسبت به مبل های کلاسیک و سلطنتی دارای تنوع بیشتری هستند .مبلی که انتخاب می کنید باید با سبک دکوراسیون و  چیدمان منزل به خوبی هماهنگ باشد .

تنوع مبل های راحتی از یک طرف و نداشتن اطلاعات و معیار دست خریداران از طرف دیگر باعث می شوند علاوه بر پرداخت هزینه بالا از آنچه خرید کرده اید راضی نباشید به همین علت سعی کرده ایم در این مقاله شما را با برخی معیار های مهم در هنگام خرید انواع مبل راحتی آشنا کنیم .

انواع مبل راحتی

مبل های راحتی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها زیبایی و کاربرد خاص خود را دارند .

برای انتخاب یک نوع خاص از مبلها میبایست به نکات زیادی از جمله میزان فضا و حتی سایر وسایل خانه مانند میز ناهار خوری و کابینت توجه داشت . مبل های لاوست ، مبل های ال شکل ، فوتون ها یا مبل های تختخواب شو ، کاناپه ها و مبل های مدرن و فانتزی از انواع زیبای مبل های راحتی می باشند . لاوست به مبل دو نفره جمع و جورگفته می شود و در لغت به معنای دوست داشدنی می باشد زیرا باعث نزدیک شدن افراد هنگام نشستن به یکدیگر می شود .

مبل های پرطرفدار ال شکل با ساختار خود فضای کمتری اشغال می کنند و برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند و در کنج و زوایای خانه قرار می گیرند . مبل های تخت خواب شو در حالت عادی یک کاناپه راحت و زیبا هستند که با انجام چند حرکت ساده به تخت خوابی نرم و راحت تبدیل می شوند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند .

رنگ مبل راحتی :

مبل های راحتی دارای تنوع رنگ بسیار متنوع و جذابی هستند که شور و اشتیاق را به خانه ها می آورند به صورتی که وقتی وارد خانه می شوید حس می کنید وارد دنیای مدرنی شده اید که جذابیت بسیار زیادی دارد . انتخاب رنگ مبل راحتی علاوه بر سلیقه افراد باید با توجه به سبک منزل و دیگر وسایل خانه از جمله میز ناهار خوری و میز تلویزیون و فرش ها باشد . رنگ ها از نظر روانشناسی تاثیرات مختلفی بر روحیه افراد دارند به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب مبلمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

پارچه مبل راحتی :

یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید مبل راحتی توجه به نوع پارچه است زیرا زیبایی مبل ها بیشتر از هر چیزی به پارچه و جنس آن بستگی دارد .پارچه های مرغوب و با کیفیت تراکم بالا و وزن سنگینی دارند . مبل های راحتی معمولا از پارچه های مازاراتی ، بوگاتی ، پورش و ملیتا ساخته می شوند که دارای کیفیت خوبی هستند . هر چه پارچه مرغوب تر باشد مبل زیباتر خواهد بود و طول عمر بیشتری هم خواهد داشت .

اگر دوست دارید مبل ها همیشه تمیز و براق باشند می توانید مبل های چرمی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و جذابیت قابلیت شستشو دارند و با استفاده از روغن های مخصوص همیشه برق می زنند . اگر در خانه فرزند کوچک دارید بهتر است برای مبلمان خود رنگ های چرک تاب مانند فیلی یا کاراملی انتخاب کنید . به طور کلی پارچه ی مبل ها یا ساده هستند یا طرح دار که پارچه های ساده برای مبل هایی که قرار است برای خانه های کوچک مورد استفاده قرار گیرند ، مناسب تر می باشند و پارچه های طرح دار هم مناسب فضاهای بزرگ هستند .

اندازه استاندارد مبل راحتی :

مبل راحتی مناسب دارای عمقی به طول یک متر ، طولی به انداه 1.5 متر و ارتفاعی به اندازه 90 سانتی متر می باشد . برای تسلط کامل پاها بر روی زمین و احساس راحتی ارتفاع نشیمنگاه حدود نیم متر است با این وجود اگر به استراحت کردن روی مبل عادت دارید و مساحت خانه بزرگتر است می توانید از مبل های راحتی با طول 2.5 متر استفاده کنید . اگرد در آپارتمان زندگی می کنید علاوه بر مساحت خانه به ابعاد راه پله و آسانسور نیز دقت کنید .

خصوصیات مبل راحتی مناسب :

1- ارتفاع پشتی مبل راحتی مناسب به گونه ای است که از شانه ها و قسمتی از گردن محافظت می کند .

2- انواع مبل های راحتی می توانند به آسانی با میز ناهار خوری ست شوند و هماهنگی و زیبایی چشم گیری درمنازل به وجود بیاورند .

3- قسمت های پشتی مبل های راحتی مناسب باید بتوانند گودی کمر را به خوبی پوشش بدهند .

4- قسمت های مختلف یک مبل راحتی مناسب باید به اندازه کافی و استاندارد نرم باشند طوری که نه آنقدر سفت باشند که راحتی و آرامش فرد را بهم بزنند نه آنقدر نرم که در آن فرو روند و قسمت های چوبی مبل حس شوند .

5- ارتفاع یک مبل مناسب به گونه ای است که پاها نه چندان کشیده شوند نه به سمت بدن خم شوند .

6- یکی دیگر از خصوصیاتی که هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد این است که علاوه بر داشتن استحکام بالا دارای وزن سبکی باشد تا جابجایی آن به سادگی انجام شود .

نحوه خرید مبل راحتی :

امروزه با توجه به اهمیت مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی انواع متنوعی از مبل های راحتی زیبا طراحی و تولید شده اند که انتخاب آنها نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. بازار ها و سایت های زیادی برای خرید انواع مبل های راحتی وجود دارند که بازار مبل تهران یکی از بازار های مهم محصولات چوبی مانند مبلمان، میز ناهار خوری، سرویس خواب و … می باشد که به شما این امکان را می دهد که خرید های خود را هم به صورت حضوری و هم اینترنتی انجام دهید.

قیمت مبل های راحتی معمولا از مبل های کلاسیک و سلطنتی مناسب تر می باشد . سایت های اینترنتی از جمله سایت دی ایران به کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند کمک بسیار بزرگی می کنند به این صورت که با مشاهده تصاویر مبل ها و خواندن اطلاعات و قیمت آنها به راحتی می توانند مبل مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهند.

 

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است

منبع




:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: