راهنمای خرید میز ناهارخوری
نوشته شده توسط : لیلا

میز ناهار خوری یکی از وسایل ضروری منزل می باشد که به اجزای تشکیل دهنده آن باید توجه داشت. میز معمولا از یک صفحه رویی و پایه هایی که آن را نگه می دارند تشکیل می شود، که غالبا برای نگه داشتن غذا و دیگر وسایل در ارتفاع مناسبی برای استفاده راحت در هنگام نشستن، استفاده می شود. میز ناهارخوری به همراه تعدادی صندلی استفاده می شود، که تعداد این صندلی ها بسته به نوع و اندازه و همچنین تعداد افراد خانه ممکن است متفاوت باشد.

علاوه بر زیبایی و همچنین رونق بخشیدن به دکوراسیون داخلی خانه میز و صندلی ناهارخوری استاندارد میتواند باعث اصلاح فرم نشستن و جلوگیری از ابتلا شدن به مشکلات ستون فقرات ، علی الخصوص در ناحیه کمر بشود. همچنین شما میتوانید به راحتی وسایل مورد نیاز خود را در هنگام کار در آشپزخانه بر روی میز غذا خوری قرار داده و به آن دسترسی آسانی بدون نیاز به خم و راست شدن داشته باشید. این استاندارد ها باعث می شود که  در هنگام غذا خوردن علاوه بر اینکه بدن شما در حالت مناسبی قرار میگیرد لذت بیشتری نیز از غذا خوردن خواهید برد. میز ناهار خوری ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع منزل استفاده میشوند مثلا برای خانه هایی با متراژ بیشتر، از میزناهارخوری هایی با اندازه و صندلی بیشتر و برای خانه هایی با متراژ کمتر، از میزناهارخوری های کم جا استفاده میشود البته با توجه به فرم آشپزخانه میز ناهار خوری میتواند مستطیل یا مربع ، میز ناهارخوری گرد و یا حتی نیم دایره باشد.

 

انواع میز ناهارخوری از لحاظ جنس:

۱- میز ناهارخوری چوبی

۲- میزناهارخوری فلزی

۳- میز ناهارخوری شیشه ای

۴- میز ناهارخوری ملامینه

۱- میزناهارخوری چوبی :

میتوان گفت میز ناهارخوری چوبی پرطرفدار ترین میز ناهار خوری در بین مردم می باشد که همانطور که از اسمش پیداست از چوب ساخته شده است .این گونه میز ناهارخوری ها  نسبت به بقیه میزها گرانتر هستند اما به دلیل تنوع بالایی که دارند هیچ گاه قدیمی نشده و از مد نمی روند، همچنین استحکام و دوام حرف اول را در انتخاب این گونه میز ها میزند .اگر از طرفداران میز ناهار خوری چوبی هستید به راحتی میتوانید آن را با دکوراسیون منزلتان ست کنید . بهترین نوع میز ناهار خوری های چوبی آن هایی هستند که برای ساختنشان از چوب درخت بامبو و چوب درخت سیاه استفاده می کنند.چوب درخت سیاه بسیار مقاوم در برابر رطوبت ، سرما و گرماست ، که برای مقاوم کردن این چوب ها آن ها را در سرما و گرمای شدید تست میکنند.این چوب ها بسیارمرغوب می باشند اما قیمت های بالایی دارند.  معمولا برای تولید میز ناهار خوری از چوب درخت گردو نیز استفاده میشود که طرفداران زیادی هم دارد.

۲-میز ناهار خوری فلزی :

این گونه میز ها بسیار مستحکم هستند و نسبت به میز ناهار خوری های چوبی، قیمت پایین تری دارند همچنین در مقابل رطوبت بادوام و مستحکم هستند و زمان بیشتری نسبت به میز ناهارخوری های چوبی میتوان از آن استفاده نمود. کسانی که میز ناهارخوری فلزی را انتخاب میکنند باید انتظار داشته باشند که نمیتوان آن را با دکوراسیون به راحتی ست کرد چون این گونه میز ها تنوع زیادی ندارند. همچنین در میزناهارخوری های فلزی که روی آن ها از شیشه استفاده میشود امکان افتادن شیشه و شکستن آن وجود دارد.

۳- میز ناهارخوری شیشه ای :

این گونه میز ناهار خوری ها نیز مانند بقیه میزها دارای مزایا و معایبی می باشند. از آنجا که سطح شیشه نور را به راحتی بازتاب می نماید میتوان از این گونه میز ها برای خانه هایی که نور کمی دارند استفاده نمود تا به روشن تر شدن خانه و زیاد شدن نور آن کمک نماید. اگر از این نوع میز خریداری میکنید به این نکته دقت داشته باشید که شیشه ی آن باید از جنس مرغوب و مستحکم که ضد حرارت و ضد خش می باشد استفاده شود .دغدغه ی اغلب کسانی که از میز شیشه ای استفاده میکنند این است که ممکن است با قرار دادن وسایل روی میز ، خظ و خشی بر روی آن بیفتد، برای جلوگیری ازهمچین اتفاقی بهتر است قبل از قرار دادن هر گونه وسیله ای بر روی میز از پارچه و یا نایلونی در زیر آن استفاده نمایید.

۴-میزناهار خوری ملامینه:

میز ناهارخوری ملامینه که از نئوپان تشکیل شده است و نسبت به میزناهارخوری های ام ادی اف و چوبی دارای قیمت و کیفیت پایین تری می باشد . همچنین این گونه میز .ها دارای تنوع کمتری می باشد و خواستار زیادی هم ندارد

میز ناهارخوری گرد بهتر است یا مستطیل؟

باید گفت در جواب این سوال پاسخ های متنوعی را میتوان ارائه داد، اما می توان گفت که با توجه به سلیقه هر شخص، افراد میتوانند میز ناهار خوری گرد و یا مستطیل تهیه کنند اما تنها سلیقه نیست که در این عامل دخالت می کند ، عواملی دیگر همچون متراژ آشپزخانه ، مدل دکوراسیون و نحوه ی استفاده نی در انتخاب نوع میز تاثیر دارند.میز ناهار خوری های گرد نسبت به میز ناهار خوری های مستطیل فضای کمتری را در برمیگیرند و شکیل تر می باشند اما میز ناهار خوری های مستطیل فضای بیشتری را در برمی گیرند. اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است بهتر است که از میز ناهار خوری های گرد استفاده نمایید.

نکات مهمی که در هنگام خرید میز ناهار خوری باید به آن توجه نمود:

۱- میز ناهارخوری مستحکم بخرید: اگر میخواهید میز ناهارخوری شما دوام زیادی داشته باشد بهتر است از میز ناهار خوری های چوبی که از چوب های مرغوب چندلا و یا ام دی اف تشکیل شده است استفاده نمایید .

۲-شکل میز را طوری انتخاب کنید که به هر فضایی بخورد: سعی کنید نوع میز را متناسب با دکوراسیون داخلی منزل و فضای خانه انتخاب کنید . مثلا برای خانه های با فضای کمتر از میز های گرد استفاده کنید، که میتواند تعداد بیشتری از صندلی را در دور خود جای دهد و اگر فضای کافی برای قرار دادن میز ناهارخوری در اختیار دارید میزناهارخوری های مستطیلی با ظاهر شکیل جذابیت دو چندانی را به خانه می دهد.

۳-راحتی میز ناهار خوری را فراموش نکنید: میز ناهارخوری باید دارای صندلی های راحتی باشد .درست است که شما زمان کمی را صرف خوردن غذا بر روی میز ناهار خوری می نمایید ، اما همین زمان کم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید صندلی ها راحتی کافی را داشته باشند تا موقع خوردن غذا احساس ناراحتی به شما دست ندهد و باعث اذیت شدن ستون فقرات و کمر شما نشود.

در انتها این نکته را مورد توجه قرار دهید که در صورت تمایل و هماهنگ بودن با دکوراسیون منزلتان میتوانید از میز ناهارخوری هایی با رنگ سفید استفاده کنید که هم جلوه ی زیبایی به منزلتان میدهد و نیز باعث درخشش میز ناهار خوریتان در بین دکوراسیون منزل خواهید شد.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: