راهنمای خرید مبل
نوشته شده توسط : لیلا

مبلمان فضای زیادی را در خانه به خود اختصاص می دهد و به هنگام ورود به خانه اولین چیزی که جلب توجه می کند مبل است به همین دلیل انتخاب مبل های مناسب و زیبا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

مبلمان انواع متنوع و زیبایی دارد که با توجه به نیاز ها، سلیقه ها و سبک دکوراسیون داخلی و با توجه به دیگر وسایل خانه انتخاب می شود. مبل ها به سه دسته اصلی مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی تقسیم می شود که هر کدام زیر مجموعه های مخصوص به خود را دارند.

 

قبل از انتخاب و خرید مبلمان لازم است با انواع مبل و خصوصیات آنها آشنا شوید. بهترین راه برای جلوگیری از پشیمانی بعد از خرید و جلوگیری از هدر رفتن وقت و پول زیاد این است که با اصول انتخاب مبل مناسب آشنا شوید. با ما همراه باشید تا در این مقاله با مهم ترین نکات در انتخاب انواع مبل مناسب بیشتر آشنا شوید.

 

راهنمای خرید مبل

 

مبل راحتی :

مبل راحتی جز مبلهای پر طرفدار و پر کاربرد می باشد و همانطور که از اسم آن پیدا است بسیار راحت و دوست داشتنی است. با نشستن و تکیه دادن به مبل های راحتی خستگی روزانه دفع و باعث ایجاد حس آرامش می گردد.

 

مبل های راحتی خود به دو دسته ی نیمه راحتی و کاملا راحتی تقسیم می شوند که مبل کاملا راحتی بیشتر استفاده شخصی دارد و مبل نیمه راحتی رسمی تر می باشد . مبل های راحتی در طرح، جنس و رنگ تنوع بسیار زیادی دارند که برای هر نوع سلیقه و دکوراسیون مناسب می باشد.

 

چوب های روس و صنوبر به علت مقاومت بالا برای کلاف مبلمان راحتی مناسب می باشند. فوم سرد به دلیل نرم بودن و داشتن قابلیت ارتجاعی برای مبل های راحت مناسب هستند.

 

معمولا برای ظاهر و نمای مبل های راحتی از چوب های راش و روس استفاده می کنند که از ویژگی های خوب آنها می توان به سبک بودن، داشتن نقش و نگار های زیبا، مقاومت در مقابل رطوبت و موریانه و … اشاره کرد.

 

رنگ و جنس به کار برده شده در مبل های راحتی نیز از دیگر نکات بسیار مهم در انتخاب مبلمان می باشد که با توجه به سایر وسایل در دکوراسیون داخلی و نوع کیفیتشان انتخاب می شوند. پارچه های مخمل و چرم از پرکاربرد ترین پارچه ها در ساخت این نوع مبل می باشند.

 

مبل سلطنتی :

مبل های سلطنتی برای علاقه مندان به خانه های سلطنتی و پر زرق و برق بسیار مناسب است و زیبایی چشم گیری به خانه ها می بخشند. این نوع مبلمان پایه ها و دسته های منبت کاری شده با طرح و نقش های زیبا دارند که کار دست می باشند.

 

رنگ قاب اکثر مبل های سلطنتی طلایی و کرم می باشد که این رنگ های براق و خاص زیبایی چشم گیری به مبل ها می بخشند به همین علت طرفداران بسیار زیادی دارند.

 

انواع چوب ها که برای ساخت مبل سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرند از مهم ترین اجزای آنها می باشند. یکی از مناسب ترین چوب ها برای ساخت مبل های سلطنتی چوب روس می باشد که علاوه بر مقاومت بالا دارای قابلیت برش کاری و منبت کاری مناسبی نیز می باشد. جنس پارچه های استفاده شده در مبل سلطنتی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که علاوه بر دوام بالا دارای زیبایی منحصر به فردی نیز می باشند.

 

مبل های سلطنتی نسبت به سایر مبل ها ارتفاع بیشتری دارند و تاج ها، دسته ها و پایه های مجلل و زیبایی دارند که معمولا از چوب های گردو و راش می باشند. مبل های سلطنتی همچنین وزن سنگین تری دارند و دارای منبت کاری های خاص و جذابی هستند.

 

مبل سلطنتی

 

مبل کلاسیک :

سبک کلاسیک یکی از پر طرفدار ترین سبک های طراحی دکوراسیون داخلی می باشد به همین دلیل مبلمان کلاسیک هم طرفداران زیادی دارد. سبک کلاسیک از زیبا ترین و قدیمی ترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

ظاهر و نمای خانه ها به سبک کلاسیک با انواع مبل های کلاسیک زیبا کامل می شوند. در طراحی مبلمان کلاسیک چوب نقش مهمی دارد که علاوه بر داشتن کیفیت و دوام بالا حس طبیعت را در خانه زنده می کند و فضایی گرم، جذاب و دلنشینی را به وجود می آورد. چوب های راش، افرا و گردو برای مبل کلاسیک مناسب می باشند.

 

منبت کاری مبل های کلاسیک در مقایسه با مبل های سلطنتی معمولا کمتر و ساده تر هستند که در عین سادگی جذابیت و زیبایی منحصر به فردی دارند.

 

یکی از سایتهای معتبر ایران که در زمینه تولید و فروش اینترنتی انواع مبل فعالیت دارد دی ایران است. این سایت محصولات خود را با ارسال رایگان به سراسر کشور میفرستد و مشتری میتواند از میان تنوع زیادی از مبلمان، مبل مورد نظر خود را که با کیفیت شرکتی طراحی و ساخته شده است سفارش دهد و درب منزل تحویل گیرد . این سایت با مشاوران خبره و تنوع بالای محصولات خرید مبل را بسیار ساده کرده است . شما میتوانید علاوه بر خرید مبل سایر محصولات مبلمان از قبیل میز ناهار خوری ، سرویس خواب و … را نیز در این سایت مشاهده و سفارش دهید .

 

 

راهنمای خرید مبلمان مناسب :

۱- قبل از خرید انواع مبل به ابعاد و اندازه ی فضای مورد نظر توجه کنید تا متناسب با آن بهترین مبل را انتخاب کنید برای مثال اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است می توانید از هر نوع مبل با اندازه های متفاوت استفاده کنید ولی اگر فضای کوچکی دارید مبل های ال شکل برای شما مناسبتر می باشند.

۲- مبلمان انتخابی شما باید با سبک دکوراسیون منزل متناسب باشد به صورتی که خانه های مدرن مبل مدرن و خانه های سلطنتی مبل سلطنتی نیاز دارند.

۳- انتخاب رنگ مبل ها یکی از نکات بسیار مهم به شمار می رود که باید به آن دقت کنید. رنگ مبل باید با رنگ دیگر وسایل هماهنگی داشته باشد. رنگ های شاد و جیغ بسیار زیبا و مناسب هستند اما اگر اهل ریسک نیستید می توانید از رنگ های خنثی مانند خاکستری استفاده کنید.

۴- راحتی مبل ها یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب مبلمان می باشد زیرا مبلمان علاوه بر داشتن زیبایی باید دارای کیفیت و راحتی هم باشد.

۵- بدنه ی محکم و مقاوم از ویژگی های مبل های مناسب می باشد که هنگام خرید باید به آنها دقت زیادی کرد. بهترین و مناسب ترین انتخاب برای بدنه مبل قاب های چوبی می باشند.

۶- انتخاب پارچه مناسب و زیبا نیز از نکات مهم خرید انواع مبل مناسب می باشد که تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی شما دارد. پارچه ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی هستند که شما می توانید مطابق با سلیقه و متناسب با سبک دکوراسیون خود آنها را انتخاب کنید. با استفاده از پارچه ها می توان مبل ها را با دیگر وسایل مانند میز ناهار خوری به راحتی ست کرد.

۷- جنس پارچه های رویی مبل نیز بسیار مهم هستند وتاثیر زیادی در زیبایی ظاهر و سبک دکوراسیون دارند. جنس مبل ها باید علاوه بر داشتن زیبایی دارای کیفیت و دوام خوبی نیز باشند به همین علت نیاز به دقت زیادی دارند.

۸- اگر می خواهید مبل هایتان تمیز و براق به نظر برسند مبل های چرمی بهترین انتخاب برای شما می باشند. مبل های چرمی علاوه بر داشتن زیبایی به راحتی تمیز می شوند و همیشه ظاهری تمیز و براق دارند.

۹- مبل هایی که انتخاب می کنید نباید خیلی سنگین باشند به صورتی که جابجایی آنها به کار دشواری تبدیل شود اما مبل ها نباید خیلی سبک هم باشند زیرا سبک بودن زیادی نشان دهنده بی کیفیت بودن آنها می باشد.

۱۰- مبل ها باید کاملا استاندارد باشند تا در صورت استفاده طولانی مدت هیچ گونه صدمه ای به بدن نرسانند. مبلمان باید به گونه ای باشد که هنگام نشستن روی آن کف پا کاملا روی زمین قرار بگیرد، قسمت گودی کمر برآمدگی داشته باشد و هنگام نشستن روی مبل خیلی در آن فرو نروید.

۱۱سعی کنید میز جلو مبلی و عسلی مورد نظرتان را بهمراه مبل خریداری نمایید . زیرا ممکن است بعدها گزینه مناسبی متناسب با مبلمانتان در بازار نیابید .

 

 راهنمای خرید مبلمان مناسب

نحوه خرید مبل :

با توجه به اهمیت مبلمان در زندگی امروزی انواع متنوعی از مبل ها طراحی و تولید شده اند که انتخاب آنها نیاز به دقت بسیار زیادی دارد. بازار ها و سایت های زیادی برای خرید انواع  مبل وجود دارند که بازار مبل تهران یکی از بازار های مهم محصولات چوبی مانند مبلمان، میز ناهار خوری، سرویس خواب و … می باشد که به شما این امکان را می دهد که خرید های خود را هم به صورت حضوری و هم اینترنتی انجام دهید. سایت های اینترنتی به کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند کمک بسیار بزرگی می کنند به این صورت که با مشاهده تصاویر مبل ها و خواندن اطلاعات و قیمت آنها به راحتی می توانند مبل مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهند.

 

 منبع




:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: