راهنمای خرید مبل راحتی
نوشته شده توسط : لیلا
امروزه مبل نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی منازل ایفا می کند و به یک جزء جدانشدنی از سالن پذیرایی تبدیل شده اند . انواع مبل متنوع و مناسب، حس و حال خانه را عوض می‌کنند و ...
 

امروزه مبل نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی منازل ایفا می کند و به یک جزء جدانشدنی از سالن پذیرایی تبدیل شده اند . انواع مبل متنوع و مناسب، حس و حال خانه را عوض می‌کنند و رنگ و بویی تازه به آن می بخشند به همین علت در هنگام خرید آنها باید دقت زیادی کرد تا در آینده از انتخاب خود پشیمان نشوید . اکثر انسانها ساعت‌های زیادی را بر روی مبل سپری می کنند از این رو این وسیله پرکاربرد و مهم باید دارای راحتی مناسب باشد و به سلامت انسان آسیبی نرساند .

مبل ها به طور کلی به سه دسته مبل راحتی ، کلاسیک و سلطنتی تقسیم می شوند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند . گاهی اوقات مبلهای کلاسیک و سلطنتی را مبل استیل میخوانند . اما مبل های راحتی به علت داشتن تنوع بسیار زیاد و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به سایر مبل ها به پر فروش ترین انواع مبل تبدیل شده اند . اگرچه تشخیص کیفیت آن کار دشواری است و نیاز به کارشناس مبل دارد اما در این مقاله سعی کردیم شما را با نکاتی برای خرید مبل راحتی مناسب آشنا کنیم پس با ما همراه باشید .

مبل راحتی و انواع آن :

مبل راحتی که جزء پرطرفدارترین انواع مبل است که دراکثر خانه های ایرانی دیده می شود . در ساخت و تولید این نوع مبل چوب کمتری استفاده می‌شود و بیشتر مبل را با پارچه های با کیفیت و لطیف تشکیل می دهند . مبل های راحتی دارای دسته های پهن و پایه و پشتی با ارتفاع کمتر نسبت به سایر مبل ها هستند . از انواع مبل های راحتی می‌توان به لاوست ، کاناپه ، فوتون یا همان تختخواب شو ، مبل ال شکل ، مبل مدرن و فانتزی و … اشاره کرد که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند .

پارچه مبل راحتی :

اولین و مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کرد ، توجه به جنس و مدل پارچه آن است که به اندازه فوم و اسفنج مبل دارای اهمیت است . اگر پارچه مبل مقاومت و ماندگاری بالایی نداشته باشد به سرعت فرسوده شده و ظاهر زیبای خود را از دست می دهد همچنین شما مجبور شوید برای تعویض مبل یا رویه آن اقدام کنید در نتیجه مبلغ زیادی را صرف خرید مبل خواهید کرد .

پارچه مورد استفاده در مبل راحتی به هیچ عنوان نباید کش بیاید و یا پرز های آن کنده شود . یکی دیگر از راه ها برای شناخت پارچه مناسب توجه به تراکم آن است که هنگام لمس پارچه فشردگی و یکپارچگی آن حس می شود . از انواع پارچه مورد استفاده در مبل های راحتی می توان به پارچه های مکس ، مازاراتی ، بوگاتی ، پورش ، ملیتا و … اشاره کرد . علاوه بر جنس پارچه دوخت آن نیز اهمیت زیادی دارد و دوخت پارچه باید منظم و صاف باشد تا مبل ظاهر زیبای خود را حفظ کند .

کلاف مبل راحتی :

به طور کلی مبل راحتی از دو قسمت کلاف و رویه ساخته می‌شود که رویه آن جنس پارچه یا چرم و قسمت کلاف آن از چوب می‌باشد . برای ساخت مبل های راحتی از چوب های مقاوم و سبک استفاده می شود تا جابجایی آنها آسانتر باشد . انتخاب نوع کلاف مبل به شرایط آب و هوای منطقه نیز بستگی دارد برای مثال در آب و هوای مرطوب و شرجی از چوب روس استفاده می‌شود و در منطقه و خشک نیز چوب صنوبر کاربرد دارد .

نکات مهم در هنگام خرید مبل راحتی :

1 -  استحکام مبل اهمیت زیادی دارد بنابراین مبلی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشد اما سبک بودن زیادی آن نیز نشانه بی کیفیت بودن مبل است ‌.

2 - مبل های غیر استاندارد به مرور زمان باعث بیماری های عضلانی و استخوانی می شوند به همین علت توجه کنید که هنگام نشستن کف پاها به صورت کامل روی زمین قرار گیرد و پشتی آن گودی کمر را به خوبی حفظ کند .

3 -  مبل راحتی باید دارای نرمی و راحتی مناسب و کافی باشد به این صورت که نه آنقدر سفت باشد که فرد احساس راحتی و آرامش نکند نه آنقدر نرم که شخص در آن فرو رود و اجازه جابجایی نداشته باشد .

4 -  برای زیبایی بیشتر دکوراسیون منزل خود می توانید مبل راحتی را با میز ناهارخوری خود با استفاده از پارچه یا چرم های یکسان ست کنید .

5 - مبل های ال شکل یکی از زیباترین انواع مبل های راحتی هستند که برای خانه های با متراژ کم گزینه ی بسیار خوبی هستند .

6 -  به طور کلی یک مبل راحتی استاندارد و مناسب دارای عمق یک متر ، طول یک و نیم متر ، ارتفاع تقریبا 90 سانتی متر و ارتفاع نشیمن آن تا زمین هم نیم متر است .

7 -  یکی از نکات بسیار مهم هنگام خرید مبل راحتی ، توجه به نوع فوم آن است . فوم سرد نسبت به فوم گرم دارای دوام و کیفیت بهتری است و به سرعت به حالت اولیه خود برمی گردند .

نحوه خرید مبل راحتی :

امروز علاوه بر روش های قدیمی خرید کردن که افراد به صورت حضوری به فروشگاه‌ های متعدد می‌رفتند و لوازم مورد نیاز خود را خریداری می کردند با توجه به ساعت های کاری زیاد ، ترافیک های سنگین و مشغله های روزمره روش‌های جدید و آسان مانند خرید آنلاین بسیار رایج شده است .

بنابراین می توانید با مراجعه به سایت های معتبر آنلاین انواع مبل راحتی با تنوع و کیفیت بالا را انتخاب و به راحتی خریداری کنید . با توجه به تنوع بسیار بالای مبل ها و چیدمان های متفاوت دکوراسیون منازل مدل های متنوعی از مبل های راحتی طراحی و تولید شده اند که می توانید مطابق با سلیقه و متناسب با دکوراسیون منزل خود آنها را انتخاب کنید . ممنون از انتخاب خوب شما .




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: