جامعترین راهنمای خرید روتختی
نوشته شده توسط : لیلا

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های منازل است و سرویس خواب نیز مهم ترین جزء اتاق خواب می باشد و هنگام ورود به اتاق اولین چیزی است که توجه را به خود جلب می کند و می توان با خرید یک روتختی مناسب زیبایی آن را چندین برابر کرد به همین علت بهتر است با راهنمای خرید رو تختی آشنا شویم .

به طور کلی هرچه برای اتاق خواب وقت و هزینه صرف کنید و اتاق خوابی زیبا با بهترین مبلمان طراحی کنید تا موقعی که برای تخت خواب خود یک روتختی مناسب انتخاب نکنید طراحی اتاق خواب ناقص به نظر می‌رسد .

از این رو انتخاب یک روتختی مناسب و زیبا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . بهترین زمان برای انتخاب روتختی وقتی است که انتخاب مبلمان اتاق خواب و چیدمان آنها ، انتخاب رنگ دیوار ، پرده ، فرش و … به اتمام رسیده باشد . انتخاب روتختی مناسب علاوه بر توجه به سلیقه به دیگر نکاتی نیز بستگی دارد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم پس با ما همراه باشید .

سایز تخت خواب :

اولین و مهم ترین نکته در مورد روتختی توجه به سایز و مدل تختخواب است و بعد این نکته را در نظر بگیرید که می‌خواهید روتختی تا چه حد پایین‌تر از تخت و تشک آن قرار گیرد .

منظور از اندازه روتختی همان تک نفره و دو نفره بودن که با یکدیگر تفاوت دارند . موضوع مهم دیگر در مورد روتختی های دونفره این است که اندازه تخت های دو نفره بسته به مدل آن ها متفاوت است که باید روتختی با سایز اندازه مناسب برای آنها انتخاب شود .

جامعترین راهنمای خرید روتختی

رنگ روتختی :

در انتخاب روتختی رنگ اتاق خواب نیز حائز اهمیت است و برای انتخاب رنگ هم می‌توان رنگی را انتخاب کرد که با دیگر رنگ های موجود در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد و یا رنگی را انتخاب کرد که با دیگر رنگ‌ها کاملاً متفاوت است و به اصطلاح ضد رنگ های اتاق خواب باشد .

رنگ روتختی بهتر است از رنگ های ملایم و شاد باشد و همچنین سعی کنید از رنگ‌های تیره دوری کنید . به خصوص اگر اتاق خواب کوچک دارید باید روتختی را با رنگ روشن انتخاب کنید تا باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق خواب شود . قبل از انتخاب رنگ روتختی درنظرگرفتن کلاسیک یا مدرن بودن طراحی اتاق خواب ، ساده و مجلل بودن آن و توجه به رنگ های سرد و گرم بودن رنگ ها می تواند کمک زیادی کند .

نوع پارچه :

انتخاب نوع پارچه روتختی نیز از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید روتختی است که باید به آن توجه زیادی کرد . برخی از انواع پارچه ها صرفا جنبه دکوری دارند و برای زیبایی اتاق خواب استفاده می شوند . اگر قصد استفاده از روتختی به عنوان روکش را دارید باید نوعی از پارچه را انتخاب کنید که مقداری گرم تر باشد و همچنین اگر حیوان خانگی و فرزند کوچک دارید بهتر از پارچه را انتخاب کنید که نیاز به مراقبت زیادی نداشته باشد .

روتختی همچنین باید نرم و سبک باشد زیرا در طول شبانه روز چندین بار جابه‌جا می‌شود و اگر به عنوان لحاف استفاده شود باید راحتی کافی داشته باشد . ساتن و ابریشم نیز جز مناسب ترین پارچه ها برای روتختی هستند که علاوه بر راحتی جلوه ای چشم گیر دارند .

روتختی طرح دار و ساده :

روتختی ها در رنگ های متنوع و زیبایی هم به صورت کاملا ساده و به صورت طرح دار با نقش و نگارهای متفاوت و فراوانی وجود دارد که هر کس می‌تواند با توجه به سلیقه و همچنین توجه به دیگر وسایل اتاق خواب آنها را انتخاب کند .

امروزه طرح های سه بعدی نیز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند که دارای تنوع بسیار زیادی هستند . روتختی که دارای طرح های شلوغ باشد برای اتاق خواب های کوچک گزینه مناسبی نیست و بهتر است و روتختی های ساده را برای آنها انتخاب کرد اما روتختی های طرح دار و شلوغ برای اتاق های بزرگ گزینه ی مناسبی هستند .

آلرژی یا حساسیت :

برخی افراد ممکن است به بعضی از مواد مورد استفاده در روتختی ها حساسیت داشته باشند بنابراین باید دقت کنید که اگر شما همه پلی استر ، پشم و یا دیگر مواد شیمیایی حساسیت و آلرژی دارید هنگام خرید به آنها توجه کنید . خوشبختانه امروزه مدل هایی از روتختی وجود دارند که کاملا ارگانیک هستند و مواد شیمیایی در آنها وجود ندارد . داشتن کیفیت و دوام خوب نیز از دیگر نکات مهم انتخاب روتختی است و باید با آب و هوا و اقلیم محل زندگی نیز سازگاری داشته باشد .

جامعترین راهنمای خرید روتختی

نحوه خرید روتختی :

در آخر هر روتختی برای هر تختی مناسب نیست به عنوان مثال تختخوابی که با چوب و منبت کاری های فراوان ساخته شده نیاز به روتختی شیک و مجلل دارد و روتختی های ساده که دارای رنگ های ملایم هستند برای تختخواب های ساده و مدرن مناسب می باشند . قبل از انتخاب روتختی میزان بودجه ی خود را در نظر بگیرید تا با توجه به آن بهترین انتخاب را داشته باشید .

امروز علاوه بر روش های قدیمی خرید کردن که افراد به صورت حضوری به فروشگاه‌ های متعدد می‌رفتند و لوازم مورد نیاز خود را خریداری می کردند با توجه به ساعت های کاری زیاد ، ترافیک های سنگین و مشغله های روزمره روش‌های جدید و آسان مانند خرید آنلاین بسیار رایج شده است .

بنابراین می توانید با مراجعه به سایت های معتبر انواع روتختی با تنوع و کیفیت بالا مطابق با سلیقه و متناسب با دکوراسیون اتاق خواب خود را انتخاب و به راحتی خریداری کنید . ممنون که تا با پایان این مقاله ما را همراهی کردید .

جامعترین راهنمای خرید روتختی

منبع




:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: