راهنمای خرید سرویس خواب
نوشته شده توسط : لیلا
راهنمای خرید سرویس خواب

یکی از مهم ترین وسایلی که در اتاق خواب لازم و ضروری بوده، سرویس خواب است تا استراحتی مناسب و خواب راحت را برای افراد فراهم سازد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برای سنین پایین‌تر نیز سرویس خواب نوجوان اگر بصورت صحیح انتخاب شود از لحاظ ایجاد روحیه ای شاد برای نوجوان بسیار موثر است زیرا نوجوان همچنان که از لحاظ جسمی به شدت در حال رشد است از لحاظ شخصیتی نیز در حال شکلگیری روحیات و ثابت شدن در آن است.

سرویس خواب نوزاد نیز از لحاظ روانشناسی تاثیر چشمگیری بر رشد و شکوفایی نوزاد و کودک دارد. از لحاظ دکوراسیون اتاق خواب آنچه بیش از همه اهمیت داشته و واقعا نقش تعیین کننده ای در زیبایی اتاق خواب دارد در مرحله اول تخت خواب دو نفره و سپس آینه کنسول است که می‌بایست حتما با هم و بصورت ست خریداری شوند. از لحاظ راحتی نیز بدون شک آنچه در کانون توجه قرار می‌گیرد، تشک است. علاوه بر سلیقه شخصی سرویس خواب را باید با توجه به ابعاد و اندازه و سبک دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کرد و علاوه بر داشتن زیبایی به کیفیت خوب و استحکام مناسب آن هم توجه کرد.

اگر سرویس خواب با توجه به دکوراسیون و اندازه اتاق درست انتخاب نشود ممکن است به جای آنکه کارآیی مناسبی داشته باشد باعث ایجاد اختلال در اتاق خواب شود. همچنین داشتن خواب نامناسب روی تخت خواب غیر استاندرارد می‌تواند در سلامت انسان اثرات منفی بگذراد. به همین علت آشنایی با انواع سرویس خواب و رعایت نکات مختلف در هنگام انتخاب سرویس خواب اهمیت بسیار زیادی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع سرویس خواب بیشتر آشنا شویم.

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب:

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب شامل تخت خواب دو نقره یا یک نفره، آینه، کمد، میز آرایش و صندلی هستند و مهم ترین آن تخت خواب است که با داشتن تشک مناسب کامل می شود و بقیه وسایل مطابق با سلیقه و نیاز می تواند کم و زیاد شوند . برخی از سرویس خواب ها نیز دارای یک جزء اضافه تر به نام پاف هستند که در پایین تخت قرار می گیرد. از این اجزا می توان برای نظم دهی و زیبایی اتاق استفاده کرد که اندازه آن با توجه به فضای اتاق طراحی می‌شوند.

اگر فضای اتاقتان بزرگ بود می توانید از آیینه های قدی جداگانه و کمد تکی نیز استفاده کنید تا اتاق را زیباتر نشان دهند و اگر اتاقتان به اندازه کافی بزرگ نبود می توانید از کمدهایی استفاده کنید که درهای آن ها با آیینه دیزاین شده باشند . همچنین با توجه به نیاز خود می توانید از میز آرایش های بزرگ یا کوچک استفاده کنید.

برخی از انواع میز آرایش آینه هایشان متصل به میز است و برخی دیگر کاملا به صورت جداگانه طراحی و ساخته شده اند . در مورد پاتختی ها که برای قرار دادن ساعت ، آباژور و دیگر وسایل تزیینی از آنها استفاده می شود اندازه و مدلشان متفاوت هستند که معمولاً به صورت ست با تخت خواب ها به فروش می‌رسند.

انواع سرویس خواب:

به طور کلی سرویس خواب ها به سه دسته ی مدرن ، کلاسیک و سلطنتی تقسیم می شوند که هرکدام کاربرد و زیبایی خاص خود را دارند . سرویس خواب مدرن با ظاهر ساده همراه با خطوط موازی خود طرفداران بسیار زیادی دارد و ظاهری شیک و لوکس به اتاق خواب می بخشد . افراد معمولا برای دکوراسیون مدرن از رنگ های سفید ، طوسی و مشکی برای سرویس خواب خود انتخاب می کنند و از شلوغی و تزیینات اضافه دوری می کنند. سرویس خواب های مدرن دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل ها دارند.

سبک کلاسیک یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین سبک ها است که سرویس خواب کلاسیک نیز طرفداران خاص خود را دارد . این سرویس خواب باتوجه به داشتن چوب های طبیعی حس طبیعیت و سرزندگی را به اتاق خواب می بخشد . به طور کلی سرویس خواب کلاسیک برای کسانی که سخت پسند هستند گزینه ی بسیار مناسبی است زیرا به راحتی می توان آنرا در کنار انواع نورپردازی و رنگ آمیزی استفاده کرد.

سرویس خواب سلطنتی نیز از گذشته تا به امروز در خانه های ایرانی طرفداران بسیاری داشته است . این نوع سرویس خواب با داشتن طرح و رنگ های فوق العاده زیبا و منبت کاری های فراوان ظاهری مجلل و شیک به اتاق خواب می بخشد . سرویس خواب های سلطنتی که معمولا طلایی رنگ هستند دارای ابعاد بزرگتری نسبت به سایر سبک ها دارند از این رو برای اتاق خواب های کوچک انتخاب مناسبی نیستند.

جنس سرویس خواب:

اولین و مهم ترین نکته در هنگام خرید سرویس خواب مناسب توجه به جنس آن است . به طور کلی جنس سرویس خواب ها از چوب ، ام دی اف ، ورق ملامینه ، نئوپان و فلز هستند که با توجه به جنس مورد استفاده قیمت هر سرویس خواب متفاوت خواهد بود . تخت‌هایی که  جنس چوبی دارند از ام دی اف گرانتر هستند و به ترتیب ملامینه وفلز به مراتب قیمت تمام شده بیشتری دارند.

هرچه مواد اولیه دارای مرغوبیت بهتری باشد ماندگاری و طول عمر آن هم بیشتر خواهد بود. انتخاب چوب نراد ، راش و گردو برای تهیه سرویس خواب ها تا مدت ها خیال مشتریان را راحت می‌کند که نگران خرابی و موریانه زدگی نباشد. مقاومت ورقه ملامینه در مقایسه با ام دی اف کمتر است و با قرار گرفتن در رطوبت به راحتی تغییر شکل می‌دهد.

نحوه خرید سرویس خواب:

امروزه با توجه به اهمیت سرویس خواب در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها آنها در طرح های متنوع و زیبایی طراحی و تولید می شوند. برای خرید انواع سرویس خواب می توانید به صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید . اگر قصد خرید حضوری را دارید و می خواهید مدل ها و رنگ ها را از نزدیک ببینید می توانید به بازار بزرگ تهران مراجعه کنید.

همچنین برای کسانی که وقت و امکان خرید حضوری را ندارند و یا دسترسی به بازارهای پرتنوعی ندارند می توانند با مراجعه به سایتهای اینترنتی و دیدن انواع مدل های متنوع و زیبا ، آنها را مطابق با سلیقه و متناسب با نیاز ها و همچنین میزان بودجه خود انتخاب و خریداری کنند . ممنون که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: