نمونه مدل اپن آشپزخانه ایرانی شیک و جدید
نوشته شده توسط : لیلا

در حال حاضر بسیاری از خانه ها و آپارتمان های ایرانی از آشپزخانه اپن استفاده می کنند؛ که به دلیل محبوبیت و کاربرد بالاتری که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند. مدل اپن آشپزخانه ایرانی معمولا از طرح های ساده بهره می برد؛ که فاقد هرگونه جذابیت و کاربردی هستند. دیوارهای اپن در آشپرخانه ایرانی معمولا ساده و به رنگ روشن هستند؛ که به راحتی لک و کثیفی را به خود می گیرند. در مدل اپن آشپزخانه ایرانی تعدادی از خانوارها، ظروف غذاخوری و پخت و پز خود را بر روی اپن قرار می دهند؛ که کاملا از قسمت پذیرایی خانه قابل دیدن هستند. این کار اصلا مناسب نیست و جلوه ناخوشایندی را به دکوراسیون کل خانه می دهد. در آشپزخانه ایرانی به جنبه کاربردی اپن هم توجه زیادی نمی شود و اکثرا از آن به عنوان فضایی برای قرار دادن دکوری های خود استفاده می کنند. اما اپن آشپزخانه فرصت بسیار مناسب برای استفاده به عنوان میز و میز غذاخوری سریع و جمع و جور در اختیار خانواده ها قرار می دهد. (عکس کابینت ام دی اف در دکوراسیون آشپزخانه های شیک و مدرن)

 

اپن آشپزخانه ایرانی

برای زیبایی هر چه بیشتر اپن آشپزخانه، می توانید از سیستم روشنایی هالوژنی در سقف اپن استفاده کنید و در سطح کانتر اپن از سنگ های معدنی با رگه های طبیعی و یا چوب های طبیعی با بافت و گره های طبیعی استفاده کنید؛ که جلوه ای بسیار زیبا به دور از هر گونه اغراق به دکوراسیون آشپزخانه شما می دهد. البته تعداد زیادی از مدل های اپن آشپزخانه ایرانی به قدری زیبا و لوکس طراحی شده اند که به واقع کاملا قابل رقابت با نمونه های مدرن اپن آشپزخانه های خارجی هستند. در شکل های زیر نمونه هایی زیبا و لوکس از انواع اپن آشپزخانه ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم؛ که در نوع خود حداقل در داخل کشور بی رقیب هستند.

آشپزخانه ایرانی

طراحی مدل اپن آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی در دکوراسیون این محیط دارد؛ چرا که برخلاف وسایل دیگر در آشپزخانه، اپن جزء جدایی ناپذیر از خانه به حساب می آید؛ که برای مدت های طولانی باید زیبایی خود را حفظ کند. در این مطلب الگوهای زیبایی اپن آشپزخانه ایرانی و سایر نقاط جهان را در قالب عکس برای شما عزیزان آماده کرده ایم؛ تا با الهام گیری از آنها راحت تر مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید. آشپزخانه اپن امروزه تقریبا در تمامی خانه ها دیده می شود.

آشپزخانه مدرن

در ادامه به معرفی مدل ها و ایده هایی بسیار جدید و شیک در بخش کانتر و میز اپن آشپزخانه می پردازیم؛ که امروزه تقریبا به جزء اصلی دکوراسیون هر آشپزخانه ای تبدیل شده اند. سطوح کانتر در آشپزخانه تم کلی آن را تعیین می کنند. بنابراین باید به دنبال انتخاب موادی باشید که نه تنها بازتاب کننده استایل شما باشند، بلکه کارایی مورد نیاز را نیز در اختیارتان قرار دهند.

آشپزخانه

در اپن آشپرخانه های جدید معمولا از سنگ های مرمری با گره ها و بافت های طبیعی فوق العاده زیبا در دکوراسیون خود استفاده می کنند. در حقیقت اگر به دنبال داشتن دکوراسیون شیک و مجلل در عین سادگی و راحتی هستید، استفاده از سنگ های مرمر برای فضاهای کانتر آشپزخانه بدون شک بهترین گزینه خواهد بود. امروزه اپن در آشپزخانه دیگر فضایی برای به نمایش گذاشتن وسایل دکوری نیست و از آن باید برای کارهای ضروری تر مانند آماده سازی غذا یا میز غذاخوری سریع و جمع و جور استفاده می شود. سنگ مرمر به دلیل استحکام و مقاومت بسیار زیادی که در برابر آسیب دیدگی و حرارت دارد، درست مانند سنگ گرانیت، برای سطوح انواع مدل اپن آشپزخانه بسیار مناسب است. علاوه بر مزایا و محاسن کاربردی که ارائه می دهد، باید به زیبایی و شکوهی که سنگ مرمر با آن رنگ آمیزی و رگه های طبیعی و زیبایش به فضای اپن آشپزخانه جدید می بخشد، اشاره کرد و نتیجه گرفت که هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ دکوراتیو، سنگ مرمر یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سطوح کانتر آشپزخانه، به خصوص محل اپن آشپزخانه است.

آشپزخانه مدرن ایرانی

صندلی اپن آشپزخانه در زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه های اپن از اهمیت زیادی برخوردار است. این مکان از قسمت های مختلف خانه مانند پذیرایی و نشیمن قابل رویت است. در نتیجه نوع چیدمان لوازم اطراف اپن آشپزخانه تاثیر زیادی بر روی ذهنیت مهمانان از دکوراسیون کلی خانه می گذازد. طراحی آشپزخانه اپن بدون شک بر روی جلوه نهایی دکوراسیون خانه موثر است. در حال حاضر بسیاری از خانه ها و آپارتمان های کوچک ایرانی از آشپزخانه اپن استفاده می کنند که به دلیل داشتن محدودیت فضا، از اپن آشپزخانه به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده می شود. هر چند این کار جای خالی یک میز ناهار خوری در آشپزخانه را پر نمی کند، اما در صورت نداشتن فضا، سطح کانتر آشپزخانه بهترین انتخاب برای میل کردن وعده های غذایی جمع و جور مانند صبحانه و عصرانه است.

اپن ایرانی

دکوراسیون داخلی آشپزخانه از گذشته تا کنون دستخوش تغییرات زیادی شده است. در گذشته از آشپزخانه فقط به عنوان مکان کار یاد می شد و معمولا فضایی بسته در انتهای خانه به آن اختصاص داده می شد. این مکان فقط یک اتاق ساده بود که مقدار کمی از لوازم ضروری برای پخت و پز را در خود داشت. اما آشپزخانه های امروزی شرایط کاملا متفاوتی نسبت به مدل های قدیمی پیدا کرده اند، تبدیل شدن آشپزخانه ها به فضایی باز و اپن، آن هم در مرکز خانه و تمرکز زیاد در طراحی دکوراسیون داخلی آن، میزان تغییرات در نوع نگرش به آشپزخانه را در گذر زمان به وضوح نشان می دهد. همانطور که گفتیم در قدیم برای مدت زمان طولانی آشپزخانه فقط یک مکان کاملا بسته و ساده بوده است؛ اما در حال حاضر مردم از آشپزخانه خود برای فعالیت های خانوادگی بسیاری استفاده می کنند و بدین ترتیب آشپزخانه تبدیل به یکی از فعال ترین قسمت های منزل مسکونی شده است.

دکوراسیون ایرانی

دکوراسیون آشپزخانه

بعضی از خانه های قدیمی، آشپزخانه هایی دارند که از چهار طرف توسط دیوار محصور شده اند. البته در خانه های جدید که آشپزخانه به صورت جدا طراحی می شود، معمولا خبری از مدل های اپن نیست. آشپزخانه اپن علاوه بر زیبایی کاربرد بسیار زیادی هم دارند؛ از اپن آشپزخانه ایرانی می توان به عنوان میز ناهارخوری در آپارتمان ها و خانه های کوچک هم استفاده کرد.

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

طراحی اپن آشپزخانه ایرانی فضایی یکپارچه در منزل به وجود می آورد؛ که با اجازه دادن به عبور بیشتر نور به داخل محیط آشپزخانه، آن را بزرگ تر و زیباتر جلوه می دهد. اپن آشپزخانه های مدرن از طراحی ساده بهره می برند و از خطوطی صاف و ساده تشکیل شده اند. در صورتی که آشپزخانه های کلاسیک از اپنی طرح دار و تاج دار بهره می برند. بنابراین طراحی اپن آشپزخانه ایرانی با توجه به سبک دکوراسیون آن انجام خواهد گرفت.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی

اپن آشپزخانه در صورت طراحی چشم گیر، حتی می تواند به نقطه عطف خانه هم تبدیل شود. مخصوصا اگر نورپردازی مناسبی داشته باشد، باعث درخشش هر چه بیشتر اپن آشپزخانه ایرانی می شود. در چنین آشپزخانه هایی، باید از ایجاد دکوراسیون شلوغ و اغوا کننده دوری کنید. در عوض  می توانید از رنگ های زیبای سنگ مرمر در اپن آشپزخانه ایرانی خود استفاده کنید؛ که با رگه های زیبا و طبیعی در عین سادگی به مقدار زیادی به جذابیت جلوه دکوراسیون آشپزخانه شما اضافه می کند.

دکوراسیون اپن ایرانی

تصاویر اپن آشپزخانه ایرانی می تواند راهنمای خوبی برای افرادی که قصد طراحی مدل جدید یا دوباره سازی آشپرخانه قدیمی خود را دارند، باشد. اپن آشپزخانه ایرانی از قسمت های اصلی مانند سطح کانتر، دیوار پایین اپن و آرک اپن تشکیل شده است. برای داشتن آشپزخانه اپنی منحصر به فرد باید بر روی این سه فاکتور توجه زیادی شود. سطح کانتر که در مطالب قبلی هم در موردشان صحبت کردیم، تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون دارد. معمولا شیک ترین آشپزخانه ها از سطح کانتر چوبی یا سنگی به صورت طبیعی استفاده می کنند؛ که در عین سادگی بر غنا و شکوه آشپزخانه می افزاید.

دکوراسیون داخلی اپن آشپزخانه ایرانی

دیوار پایه اپن آشپزخانه ایرانی هم محل خوبی برای ایجاد طرح های گوناکون و متفاوت نسبت به دیگر مکان های خانه است. این دیوار می تواند به گونه ای باشد که توجهات زیادی را به خود اپن و سطح داخلی آشپزخانه متمرکز کند. آرک آشپزخانه همانند ستون های اپن در صورت لزوم می توانند وجود داشته باشند، اما در بیشتر آشپرخانه های مدرن و کلاسیک جدید، خبری از آرک و پایه های ستون نیست و آشپزخانه پلانی ساده و کاملا باز دارد. ولی در صورت داشتن برنامه ها و طرح های زیبا، آرک آشپزخانه می تواند جلوه دکوراسیون خانه را به کلی متحول کند. طرح هایی با خطوط ساده و پیچیده، گرد، هلالی و صاف که هر کدام متناسب با دکوراسیون کلی خانه شکل می گیرند و در بعضی موارد به قدری تاثیر گذار هستند که به نقطه کانونی دکوراسیون تبدیل می شوند و در مرکز دید افراد قرار می گیرند.

طراحی اپن آشپزخانه ایرانی

همانطور که در بحث های قبل گفتیم، سعی کنید از کانتر اپن آشپزخانه ایرانی خود برای قرار دادن قابلمه، ظروف و لوازم دکوری خود استفاده نکنید. این کار به خصوص در هنگام مهمانی ها اصلا جلوه خوبی ندارد. باید اینگونه لوازم را در کابینت ها و یا بالای سطح کانتر آشپزخانه، اگر فضای ذخیره سازی در نظر گرفته اید قرار بدهید. سعی کنید برای زیبا جلوه دادن طرح اپن آشپزخانه ایرانی خود از لامپ های هالوژنی جاسازی شده در آرک استفاده کنید؛ تا جلوه ای رمانتیک و زیبا به آشپزخانه خود داده باشید. در تصویر زیر این موضوع مشخص است.

طراحی داخلی آشپزخانه ایرانی




:: بازدید از این مطلب : 3314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: