۸ نکته طلایی قبل از خرید مبل راحتی و سلطنتی
نوشته شده توسط : لیلا

۸ نکته طلایی قبل از خرید مبل راحتی و سلطنتی

خرید مبل یکی از مهم‌ترین تجربه‌های هر فرد است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دی ایران، برای انتخاب درست مبلمان نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید ما در اینجا ۸ نکته از مهمترین آنها را به شما یادآوری می‌کنیم. این نکات را ممکن است فروشنده به شما نگوید پس حتما قبل از رفتن برای خرید مبل این متن را بخوانید.

۱ - سبک دکوراسیون شما مدرن است یا کلاسیک؟

مبلمان باید با توجه به نوع سبک دکوراسیون انتخاب شده و بین تمام اجزای دکوراسیون هماهنگی ایجاد کند. اگر وسایل دیگر منزل شما سنتی است مبل راحتی یا انواعی از مبلمان کلاسیک را انتخاب کنید و اگر وسایل دیگر مدرن هستند مبلمان مدرن انتخاب کنید.

اگر وسایل و لوازم دیگر دکوراسیون مدرن باشند و مبلمان کلاسیک انتخاب کنید هماهنگی بین اجزای دکوراسیون از بین می‌رود و نظم موجود در دکوراسیون به هم می خورد.

۲ – ابعاد فضای نشیمن چقدر است؟

قبل از خرید مبل اندازه فضای نشیمن و محلی که برای قرار دادن مبلمان در نظر گرفته‌اید را اندازه‌گیری کنید و هنگام خرید، اندازه مبل را بر اساس اندازه فضای نشیمن انتخاب کنید.

اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است و محدودیت فضا ندارید دستتان باز است و می‌توانید هر مدل مبلی که دوست دارید انتخاب کنید اما اگر فضای نشیمن شما باریک و کوچک است بهتر است از مبل‌های ال شکل و جمع و جور انتخاب کنید تا جا برای رفت و آمد باشد.

۳ – مبل را برای چه منظور و کاربردی خریداری می‌کنید؟

با توجه به انتظاراتی که از خرید مبل مورد نظرتان دارید و بسته به اینکه برای چه کاربردی آن را خریداری می‌کنید نوع مبل فرق می‌کند؛ مثلا اگر برای پذیرایی از مهمانان استفاده شود و سبک دکوراسیون شما هم کلاسیک باشد یک دست مبل سلطنتی می تواند گزینه مناسبی باشد ولی اگر می‌خواهید مبل را جلوی تلویزیون قرار دهید و هنگام تماشای تلویزیون همه ی اعضای خانواده روی آن بنشینند مبل ال انتخاب مناسبی است.

۴ – جنس و مقاومت بدنه مبل چقدر مهم است؟

از آنجایی که مبل قیمت بالایی دارد و ممکن است برای مدت طولانی تعویض نشوند جنس بدنه و استحکام مبل اهمیت بالایی دارد. مبلمان با بدنه چوبی دارای مقاومت کافی می‌باشند و برای سال‌های زیادی قابل استفاده هستند. هنگام خرید از فروشنده درباره جنس بدنه و مقاومت آن بپرسید.

۵ – وزن مبل را بررسی کنید

وزن مبل رابطه مستقیمی با کیفیت مبل دارد، اگر مبل خیلی سبک است نشانه این است که مبل کیفیت مطلوبی ندارد و از چوب بی‌کیفیتی در ساخت آن استفاده شده است.

افرادی که مرتب اسباب‌کشی و جابجایی دارند ممکن است به دنبال خرید مبل سبکی باشند ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اگر مبل سبک باشد احتمالا کیفیت چوب مبل پایین است.

۶ – جنس پارچه مبل

جنس پارچه یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام خرید مبل باید در نظر گرفته شود جنس پارچه باکیفیت باعث افزایش طول عمر مبل می شود و مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

در انتخاب جنس پارچه مبل باید دقت کنید اگر کودک دارید از جنس‌های مرغوب انتخاب کنید که زود خراب نشوند پارچه‌های چرمی مقاومت کمتری نسبت به پارچه پورشه و مازراتی دارند اگر کودک دارید و یا حیوان خانگی دارید چرم انتخاب نکنید چون خیلی زود دچار آسیب و پارگی می‌شود.

۷ – رنگ چوب و پارچه مبل

در انتخاب رنگ مبل دقت کنید دیگر وسایل دکوراسیون پذیرایی شما چه رنگی است و هماهنگ با آنها رنگ مبلمان را انتخاب کنید.

اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است و نور کافی دارد می‌توانید مبلمان را از انواع رنگ‌های تیره و روشن انتخاب کنید ولی اگر فضای نشیمن شما کوچک است مبلمان را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا فضا روشن‌تر و دلبازتر شود رنگ‌های سفید و روشن نور را منعکس می‌کنند و فضا را روشن می‌کنند.

رنگ مبل را با رنگ کفپوش و دیوارها ست کنید تا دکوراسیون هماهنگ و زیبایی ایجاد شود. توجه کنید اگر پارچه مبل را رنگ روشن انتخاب می‌کنید، قابل شست و شو باشد.

۸ – مبلمان را از کجا بخریم؟

وقتی قصد خرید مبل دارید با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد مشخص کنید چه سبک، اندازه و رنگی می‌خواهید و برای خرید اقدام کنید. یکی از به‌صرفه‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها، خرید اینترنتی از فروشگاه‌های معتبر است.

حتی اگر در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید می‌توانید جدیدترین و بروزترین مدل‌ها را از تولیدی‌های پایتخت خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

پیشنهاد ما به شما این است که از فروشگاه اینترنتی دی ایران به نشانی dayiran.com دیدن نمایید و جدیدترین مدل‌های مبلمان را مشاهده کنید و بدون تلف کردن وقت و گشتن در فروشگاه‌های مختلف، مبلمان منزلتان را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: