۵ اشتباه رایج در دکوراسیون ایرانیها
نوشته شده توسط : لیلا

در این مطلب میخواهیم به چند تا از تاثیرگذارترین اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی بپردازیم که خیلی از ماها بدون توجه از کنار آن میگذریم . اشتباهاتی که با وجود صرف هزینه و خرید وسایل دلخواه برای خانه در نهایت منجر به نارضایتی ما از فضای منزل میشه . در اینجا به ۵ نکته اشاره میکنیم که در نظر نگرفتن آنها باعث میشه دکوراسیون خونمون زیبا به نظر نیاد .

۱ – نداشتن یک سبک کلی مناسب

در بسیاری از خانه ها جای خالی یک سبک مناسب کلی به چشم میخورد . و در یک فضای کوچک از چندین سبک مختلف در کنار هم استفاده میشود که کاملا نادرست است . مثلا هنگام خرید مبل دیگر به سبک کلی منزل توجه نمیشود و سبک کلاسیک انتخاب میشود و هنگام خرید میز ناهار خوری سبک مدرن . برای خانه های زیر ۱۲۰ متر بهترین سبکی که میتوان در نظر گرفت سبک مدرن است .

سبک دکوراسیون

۲ – ترس از رنگهای غیر متداول

در بیشتر خانه های ما ایرانیها بصورت متداول از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای استفاده میشه . در صورتی که بهتره که یک پالت رنگ تشکیل شده با حدود ۵ رنگ در نظر بگیریم که از رنگهای شاد و خنثی تشکیل شده باشه . و وسایل منزل رو از بین این رنگها انتخاب کرده و با هم ست کنیم .

ترکیب رنگ در دکوراسیون

۳ – هماهنگ بودن بیش از اندازه وسایل منزل

نباید همه یا بیشتر وسایل منزل رو با هم ست کرد چون همرنگ و یک شکل بودن محیط به میزان زیاد جذابیت رو کم میکنه و باعث دلزدگی میشه . بلکه میتوان با رعایت اصول در ست کردن چند وسیله با هم زیبایی و تنوع بهتری را ایجاد کرد .

هماهنگی بیش از اندازه

۴ – نصب تابلوها در ارتفاع بالا

تابلوها رونباید خیلی در ارتفاع بالا نصب کرد بلکه باید آنها از لحاظ ارتفاع در سطح دید افراد باشند . یعنی حدودا ۱/۵ متر از سطح زمین . این باعث میشه که تابلوها خیلی بهتر بنظر برسند و این زیبایی در کلیت زیبایی منزل بسیار موثر است .

ارتفاع مناسب تابلو در دکوراسیون

۵ – استفاده بیش از حد از وسایل دکوری

از وسایل دکوری نباید بیش از اندازه استفاده کرد و بهتر است از وسایل شیک و زیبا استفاده کرد بطوری که آن وسیله بتواند نظر بیننده راجلب کند نه اینکه در میان انبوهی از وسایل تزیینی گم شود . و تنها افرادی با دقت بالا به آن وسیله توجه نمایند .

استفاده بیش از حد از وسایل دکوری



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: