نظافت آشپزخانه چند نکته بسیار جالب که هر خانم باید بداند
نوشته شده توسط : لیلا

یکی از پر رفت وآمد ترین محل ها در هر خانه آشپزخانه آنجاست .از آنجایی که ما روزی سه وعده یا حتی گاهی اوقات بیشتر از آن در آشپزخانه غذا می خوریم و از میز ناهار خوری آن استفاده می کنیم لازم است که نکاتی را راجب نظافت آشپزخانه و میز ناهار خوری بدانیم.

 

سفره در آشپزخانه و روی میز ناهار خوری استفاده می شود که بهتر است از سفره های پلاستیکی تا حد امکان بدون برجستگی استفاده شود سفره صاف برای میز خیلی بهتر است.نظافت آشپزخانه و میز ناهار خوری هر روز امری ضروریست لازم است بعد از هر وعده غذایی سفره را به خوبی پاک کرد و از گذاشتن نان یا تکه های غذا در آن خودداری نمود.

عکس از نظافت آشپزخانه و میز ناهار خوری

نظافت آشپزخانه 1

نظافت آشپزخانه 2

نظافت آشپزخانه 3

نظافت آشپزخانه 3

بهتر این است که هر چند روز یک بار سفره را با مواد شوینده و آب ولرم بشوییم و زیر نور خورشید قرار دهیم تا خشک شود.بعضی افراد به علت داشتن عادت غلط وسیله های خود را روی میز ناهار خوری در آشپزخانه قرار می دهند مثل کلید,  کیف پول, پلاستیک میوه و…اگر اعضای خانواده شما نیز این عادت را دارند بهتر است که هنگام صرف غذا یک سفره تمیز روی میز پهن کنید.

اگر میز ناهار خوری شما چوبی است و روی آن شیشه قرار دارد نمی شود برای نظافت آن از آب یا مواد شوینده استفاده نمود . بهتر است این نوع میزها را کنار پنجره یا زیر نور چراغ آشپزخانه قراردهید تا اگر لکی روی آن افتاد  زود دیده شود وبتوانید آن را پاک کنید .

کابینت ها بخش بزرگی از آشپزخانه را تشکیل می دهند به طوری که باید مراقب نظافت آن باشیم برای تمیز کردن کابینت باید شامپو فرش را در آب حل کرده بعدآن را با اسفنج روی کابینت کشیده و پاک کنیم .برای کابینت های ام دی اف هیچگاه از وایتکس و مواد شوینده الکل دار استفاده نکنید.

برای پاک کردن اثرات دست, جوهروماژیک روی کابینت ام دی اف  مستقیما از موادشوینده قدی استفاده نکنید بهتر است آن را با آب رقیق کرده تمیز کنید.اما برای تمیز کردن کابینت فلزی می توانید پودر ماشین لباس شویی و پاک کننده های چند منظوره را روی سطح اسپری کنید وبه خوبی لکه ها و چربی ها را پاک کنید.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: