بایدها و نبایدها در مورد اتاق خواب نوزاد
نوشته شده توسط : لیلا

آماده کردن اتاق خواب کودک یکی از جذاب ترین کارهایی است که پدر ومادر قبل از تولد آن را انجام می دهد, در تهیه اتاق خواب کودک نکات مهمی را باید در نظر داشت واین  بخاطر رشد و تغییر بسیار سریع کودک است.از این رو در این مقاله بایدها و نیایدها در مورد اتاق خواب نوزاد را بررسی خواهیم کرد.

هنگام برنامه ریزی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک رنگ آمیزی ,نوع کف پوش, پوشش دیوارها, پرده ,انتخاب تخت و کمد بسیار مهم می باش و باید در نظر گرفته شود..وسایلی که در اتاق خواب کودک وجود دارد معمولا فرسوده نمی شود فقط بخاطر رشد سریع کودک کمتر از یک سال بی استفاده می شود.

تصاویری از اتاق خواب نوزاد

بنابراین رنگ اتاق و انتخاب وسایل باید طوری باشد که درچند سال اول کودک بتواند از آن وسایل به راحتی استفاد کند و همچنین سایز تخت و کمد باید به نحوی باشد که تا چند سال اول بتوان ازآن استفاده نمود, تخت باید طوری باشد که به راحتی بتوان نرده های آن برداشته وآن را به تخت ساده تبدیل نمود کمدها باید کشو دار باشد که در سال اول بتوان برای جای لباس وپوشک از آن استفاده کرد ودر سالهای بعد بتوان از آن استفاده های دیگر نمود.
در اتاق خواب کودک باید به سیستم نور پردازی وگرمایی آن توجه نمود. دمای اتاق خواب کودک باید بین ۱۹-۲۲درجه سانتیگراد باشد اتاق خواب کودک باید در معرض نور مستقیم خورشید نباشد و با پرده نازک پوشیده شود که هم اتاق را روشن کند وهم نگذارد نور مستقیم به اتاق بتابد.

اگر اتاق خواب کم نور باشد با چراغ تایمر دار می توان این مشکل را حل کرد یا از چراغ خواب استفاده نمود البته نا گفته نماند که پرده اتاق خواب باید یک آستری ضخیم داشته باشد که در مواقعی که کودک خواب است اتاق را بتوان به خوبی تاریک کرد.
کف پوش اتاق خواب باید نرم باشد به شکلی باشد که اگر نوزاد بزرگتر شد و به کودک نو پا تبدیل شد, هنگام راه رفتن مایعات یا خوراکی اگراز دستش ریخت به راحتی قابل شستشو باشد.اتاق خواب اگر فضای مناسب داشته باشد می توانید یک مبل یا صندلی راحت برای شیر دهی مادر در اتاق قرار داد.
اتاق خواب کودک باید ایمنی کامل داشته باشد از کف پوش لیز استفاده نشود,پریزها باید دور از دسترس باشد اگر پریزها در پایین قرار دارد باید با وسایل مخصوص آنها رامسدود کرد.
منبع




:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: