۱۸ گیاه مقاوم به گرما برای فصل تابستان!
نوشته شده توسط : لیلا

بنابر این اگر قصد دارید که گیاهی تهیه کنید که در شرایط سخت این فصل تاب بیاورد، بهتر است که نگاهی به این مطلب بیاندازید، در این مطلب ۱۸ گیاهی که در برابر خشکی و کم آبی مقاوم هستند به شما معرفی می شوند، پس این مطلب جذاب را از دست ندهید. 

تبلیغات
ترمووود، بهترین چوب نما ساختمان!
دکوراسیون و بازسازی به سبک مدرن

گیاهان مقاوم به خشکی: کاکتوس طلایی

این گیاه بومی کویری دارای ظاهری گرد است. روند رشد آن بسیار کند و ارام است اما برای همین میزان رشد هم به آفتاب کامل و خاک غنی نیاز دارد. معمولا گل های زیبای آن در فصل بهار و تابستان خودنمایی می کند. بدنه اصلی آن سبز رنگ و شگوفه ها و گل های آن به رنگ طلایی است. این گیاه به مراقبت و توجه زیادی نیاز ندارد و بسیار هم کم نیاز به آب دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: آلوئه ورا 

آلوئه ورا گیاهی است که هر باغ و باغچه ای به آن نیاز دارد، مصریان باستان از الوئه ورا به نام گیاه جاودانه یاد می کنند، چرا که تقریبا خشکاندن و از بین بردن این گیاه غیر ممکن است. این گیاه مقاوم دارای خواص درمانی زیادی است. شیره گیاه آلوئه ورا می تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند، همچنینی می تواند التهاب ناشی از گزیده شدن توسط حشره ها را نیز برطرف کند. همچنین شیره این گیاه برای پوست بسیار مناسب است. این گیاه نیز به مراقبت و آب بسیار کم نیاز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: کاکتوس گوشتی 

این گیاه جزو یکی از گیاهانی است که دسته بندی ها و گونه های زیادی دارد و همین گونه های زیاد می تواند دست شما را در انتخاب باز بگذارد. در هر صورت خوب است بدانید که کاکتوس گوشتی، ایده آل ترین گیاه برای حیاط هایی است که بسیار آفتاب گیر اند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه آشوریا (ساقه عروس) 

این نوع کاکتوس یک گیاه کوهستانی است، محیط پرورشش باید خشک باشد و مطابق دیگر گیاهان این لیست، به آب کمی نیاز دارد. البته این گیاه را می توان در زمره گیاهان تزئینی نیز دسته بندی کرد، چرا که نحوه رشد برگ های آن با دیگر کاکتوس ها متفاوت است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گل چمن آبی 

در فصل های گرم سال گل چمن آبی می تواند مهمان خانه های شما شود. با خیال راحت یم توانید این گل را در ظرف آب بگذارید و تا مدت ها آب ا را عوض نکنید. این گل ها هر دو هفته یک بار تکثیر می شوند. ظاهر این گل ها بسیار آرام بخش است و این ارامش را مدیوهن رنگ آبی خود هستند. در ضمن هر وقت به ان ها نگاه کنید حس خنکی به تان دست می دهد که باز هم به رنگ آن ها مربوط است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه مریم گلی 

شاید باورتان نشود که این گیاه با این اسم ظریف و لطیف بسیار در برابر کم آبی و نور خورشید زیاد مقاوم باشد. شکوفه های این گل در اواخر تابستان خودنمایی می کنند، این گیاه، گزینه بسیار خوبی برای جذب حشرات گرده افشان است. 

گیاهان مقاوم به خشکی: براکی کوم 

این گل از خانواده گل های بابونه است. گیاهی یک‌ساله است که کپه ای انبوه از ساقه‌های نازک و برگ‌هایی خوش‌برش و شبکه‌ای ایجاد می‌کند. از اواسط تابستان تا فصل یخبندان این گیاه گل‌های ۵/۲ سانتی‌متری مدور مروارید مانند با تونالیتة رنگ آبی، ارغوانی، صورتی و سفید می‌دهد. مرکز گل‌هایی که عطر ملایم دارند ممکن است مشکی یا زرد باشد. این گیاه هم به مراقبت کمی نیاز دارد و می تواند تا ندت ها در برابر گرما طاقت بیاورد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه بومادران 

این گیاه یکی از درمان های سنتی برای آفتاب سوختگی است. پس می توان نتیجه گرفت که تا چه اندازه می تواند در برابر آفتاب و نور آن مقاوم باشد. این گل زیبا با آن رنگ زر دوست داشتنی اش معمولا به صورت دسته ای رشد می کند. البته این گل خواص دارویی فراوان دیگری نیز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گل پامچال 

گل پامچال علاوه بر زیبایی خاص و بی نظیری که به باغچه خانه شما می بخشد، می تواند شما را از خواص دارویی بسیار زیادش نیز بهره مند کند. هفته ای یک بار به آن آب بدهید اما خاکش را غنی کنید تا بتواند حسابی برور شود. گل پامچال برای حساسیت های پوستی بسیار مناسب است. این گل یکی از عجیب ترین گل هایی است که شناخته ام، چرا که تمام قسمت های این گل قابلیت خورده شدن دارد، از ریشه آن تا برگ ها همه و همه. 

گیاهان مقاوم به خشکی: آویشن 

هیچ فکرش را می کردید که این گیاه خوشبو هم جزو این لیست باشد؟ من که به شخصه اصلا به ذهنم نمی رسید. دلایل زیادی برای کاشت آویشن در باغ و باغچه خانه تان وجود دارد، اگر مقاوم بودن آن در برابر گرما و کم آبی را در نظر نگیریم، عطر بی نظر و جلوه منحصر به فردش را نمی توان منکر شد. در ضمن از آویشن در پخت اغلب غذاها می توانید استفاده کنید. این گیاه پر خاصیت قابلیت آن را دارد که با عطر خودش آفات باغ را نیز دفع کند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه کاردینال بالارونده 

به نظرم این گیاه اسم جالب و بامزه ای دارد، این گیاه ظاهری علف مانند دارد، گل های قرمز و خوش رنگ آن می تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. این نوع گل ها نیز مانند خیلی دیگر از گل های این لیست به صورت دسته ای می رویند. این گیاه کم آبی را به خوبی تحمل می کند اما به بستر ان باید توجه خاصی کرد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: سرخارگل

هر چه بیشتر پیش می رویم گل ها بامزه تر می شوند. این گل هم جزو گیاهان مقاوم به خشکی است، این گل از تیره کاسنی ها می باشد. ساقه این گل از انشعابات فراوانی برخوردار بوده و دارای پرزهای زبر و خشن است. گل های این گیاه معمولاً به رنگ ارغوانی، صورتی، قرمز ارغوانی، زرد و نارنجی دیده می‌شوند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: رعنا زیبا

از اسم این گل تعجب نکنید، اگر عکس را ببینید به یاد خواهید آورد که این گل را در جاهای زیادی دیده اید. معمولا دردیوارهای هر جایی که شکسته باشد این گل ها روییده اند. رعنا زیبا یا گل شاد، یک گل همیشه شاداب، مانند شکوفه بزرگ گل آفتابگردان است. گل‌های شاد، از خانواده گل‌های آفتابگردان، داوودی و گل مینا هستند. آن‌ها جزء گل‌های بومی آمریکا و کانادا هستند. امروزه، این گل‌های محبوب در سراسر ایالات متحده آمریکا یافت می‌شوند. گل‌های رعنا زیبا به‌خوبی در محیط‌های خشک رشد می‌کنند. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند.

گیاهان مقاوم به خشکی: اسطخدوس 

من که به شخصه عاشق این گل های زیبا و پر خاصیت هستم. اصلا رنگ بنفش این گل آدم را درگیر خودش می کند. و وقتی در طراحی فضای سبز از این گیاهان خوش رنگ و لعاب استفاده می کنید، حسابی غوغا می کنند. عطر این گل حشرات مزاحم را دفع می کند. اسطخدوس گیاهی است آرامش بخش که برای شما فواید زیادی دارد، حتما یکی از آن ها را در باغ و باغچه خود پرورش دهید. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه دم موشی 

این گیاه دارای گل های بسیار زیبا و خیره کننده است، اما برای به رشد رسیدن این گل ها باید آفتاب کامل وجود داشته باشد. از همین جا می توان نتیجه گرفت که این گل به گرما و خشکی مقاوم است و می توان روی آن ها حساب کرد. این گل با اغلب خاک ها سازگاری دارد، اما برای رشد بهتر به خاک زهکشی شده و غنی شده با مواد آلی نیاز دارد. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شکر تیغال 

جهان خار یک گیاه عجیب و شگفت انگیز است که مطمئن هستم به یکی از نقاط کانونی باغ و باغچه شما تبدیل می شود. این گیاه یک گیاه قد بلند است، سر گل آن کروی است و برگ های تیز و خار دار دارد که هر پروانه و زنبوری را به خود جلب می کند، ظاهر این گل ها چنان فریبنده است که می تواند توجه هر کسی را که از آن مسیر عبور می کند را به خود جلب کند. 

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شقایق شرقی 

گل وحشی شقایق شرقی به رنگ درخشان نارنجی متمایل به قرمز است. ساقه‌های شقایق شرقی کرکدار و زبر و برگ‌های آن شانه‌ای دندانه‌‌ دار بوده و گل‌های فنجانی شکل آن از اواخر بهار تا اواسط تابستان ظاهر می‌شوند. این گیاه دارای شاخ و برگ و ساقه های مودار در فصل بهار است که بعد از گل دادن شاخ و برگ آن به طور کامل می ریزد و این یک ویژگی است که اجازه می دهد تا بقای خود را در خشکسالی تابستان آسیای مرکزی حفظ کند. برگ های تازه با باران پاییزی ظاهر می شوند.

گیاهان مقاوم به خشکی: گیاه شاه پسند

اگر طرفدار فیلم های خون آشامی باشید، مطموئنا اسم این گیاه را زیاد شنیده اید. این گل خاصیت انعقاد خون دارد و می تواند جلوی خون ریزی را بگیرد. قسمت مورد استفاده این گیاه، برگ ها و سر شاخه های سبز آن است در اثر مالش دادن بوی مطبوعی در تمام قسمت های این گیاه منتشر می شود ولی طعم آن گس و تلخ است.  این گیاه گونه های مختلفی دارد که متجاوز از صد نوع می باشد، ما در ایران بیشتر نوع تزئینی آن که شاه پسند درختی نام دارد را می شناسیم اما نوع دارویی آن نیز در ایران وجود دارد. 

فکر می کنید چه گیاهانی نامشان از این لیست جا مانده است؟ اطلاعات خود را در این زمینه با چیدانه به اشتراک بگذارید، به لینک همکاری با تحریریه چیدانه سری بزنید و آسان ترین راه را برای رساندن اطلاعاتتان به دست ما را انتخاب کنید. 

منبع: naturallivingideas | نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه




:: برچسب‌ها: گل و گیاه در زیبایی و دکوراسیون خانه , گیاهان مقاوم در مقابل گرما وخشکی درمنزل ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: