آشپزخانه امروزی تجهیزات و وسایل مورد نیاز
نوشته شده توسط : لیلا

در این مقاله تجهیزات و نیاز مندیهای یک آشپزخانه امروزی را مورد بحث و بررسی قرار میدهیم . براستی در چنین آشپزخانه ای چه وسایل و موادی مورد نیاز است و چنین آشپزخانه ای چگونه باید باشد .

 

آشپزخانه امروزی بزرگ است

یکی از مواردی که به آن بسیار توجه میشود بحث فضای مورد نیاز آشپزخانه است امروزه بر خلاف گذشته و در آپارتمانهای لوکس فضایی بیشتر از ۱۸ متر را به آشپزخانه تعلق میدهند زیرا امکانات و وسایل آشپزخانه بطور روزافزونی در حال افزایش است و با نگاه به آینده لازم است فضای آشپزخانه را حدالامکان بزرگ در نظر گرفت .

آشپزخانه امروزی مدرن 1

سیستم نور در آشپزخانه امروزی

در حال حاضر معمولا در آشپزخانه ها از لوستر استفاده میشود تا بتوانند نور بیشتر و زیبایی فضا را در آن مورد توجه قرار دهند از طرفی در لبه زیرین کابینتها هم از لامپهای هالوژنی بار نگهای آبی و سفید استفاده میشود که زیبایی خاصی به آشپزخانه میدهد .

آشپزخانه امروزی مدرن 2

یخچال ، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی

هر سه این وسایل از ضروریات آشپزخانه هستند فقط نکته ای که بسیار حائز اهمیت است عمق یخچال است . یکی از معضلات آشپزخانه ها در گذشته این بوده و البته همکنون هم بسیار دیده میشود که بخاطر عمق زیاد ، یخچالها از کابینت جلو میزنند و نمای زیبای کابینتها را غیر قابل دیدن میکنند بنابراین در صورت امکان حتما باید از یخچالهایی با عمق کم و در عوض عرض بیشتر مانند یخچالهای ساید استفاده شود که تاثیر بسرایی در نمای آشپزخانه دارد .

آشپزخانه امروزی مدرن 3

میز ناهارخوری در آشپزخانه امروزی

هیچ جای خانه برای میزغذاخوری  مناسبتر از آشپزخانه نیست زیرا علاوه بر اینکه آوردن غذا و بردن ظروف را بسیار تسهیل میکند اگر میز ناهارخوری مناسبی انتخاب شود زیبایی قابل توجهی به آشپزخانه میدهد . در انتخاب میز ناهارخوری برای آشپزخانه معمولا از نوع چهارنفره استفاده میشود و صندلیها نیز بگونه ای انتخاب می شوند که کاملا به زیر میز بروند تا فضای کمتری اشغال کند .

آشپزخانه امروزی مدرن 4

سینک ، فر ، گاز و هود در آشپزخانه امروزی

حتما در آشپزخانه خود از سینک دوقلو استفاده کنید اگرچه ممکن است برای شستن ظرفها از ماشین ظرفشویی استفاده شود اما سینک دوقلو کاربردهایی عدیده دارد که از آن جمله می توان به شستن میوه ها و شستن سبزیجات اشاره کرد که اگر سینک دوقلو نباشد بسیار سخت و عذاب آور است . ضرورت وجود هود نیز از لحاظ تهویه محیط و ایجاد جلوه در آشپزخانه انکارناپذیر است همچنین وجود فر و گاز نیز بسیار مهم است تنها باید توجه داشت که حتما از گاز رومیزی استفاده شود تا علاوه بر کابینته شدن زیر آن و ایجاد فضا ، نمای کابینتها نیز بهم نریزد . و در کابینتها نیز باید جایی برای ماکروفر تعبیه شود .

منبع




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: