خانه بهم ریخته و نامرتب و راهکارها ی رهایی از آن
نوشته شده توسط : لیلا

خانه بهم ریخته می تواند یک عذاب بزرگ باشد . آیا زمانی که عجله دارید و میخواهید به بیرون از خانه بروید کلی باید دنبال لباسها و وسایلتان بگردید ؟ آیا از اینکه خانه درهموبرهم است دچار ناراحتی و احساس عرصه تنگی میشوید ؟

 

به طور قطع تاکنون گامهایی برای اصلاح این وضعیت برداشته اید . همینکه در حال مطالعه این مطلب هستید یعنی حل این قضیه برایتان مهم است . براستی چرا هر چقدر هم که ما خانه را مرتب و تمیز نگهداری میکنیم هر ازچندگاهی یکباره متوجه میشویم که خانه نامرتب شده و دوباره همان مشکل همیشگی … .

خوب شاید هیچوقت تاکنون برای حل ریشه ای این مشکل خوب فکر نکرده ایم شاید این مقاله تلنگری باشد برای اندیشیدن ریشه ای به این قضیه . آری راهکارهایی وجود دارد که می توان این قضیه را تا حد بسیار بالایی حل نمود که در ذیل به آنها اشاره میکنیم .

 

خانه بهم ریخته 1خانه بهم ریخته ۱

ایجاد فضا جهت رهایی از خانه بهم ریخته

یکی از عللی که سبب نامرتبی خانه میشود اینست که جایی برای اشیا وجود ندارد . چگونه ایجاد فضا کنیم مگر خانه ما متراژ معینی ندارد ؟ بله متراژ ثابت است ولی شیشه های ادویه جایی برای قرار گرفتن ندارند ، سعی کنید به عنوان مثال از قفسه های مربوط به ادویه استفاده کنید ، خوب این قفسه در همان جای کنونی ادویه ها قرار میگیرد و فضای بیشتری نیاز ندارد ولی آن قسمت از فضا را از درهم ریختگی خلاص میکند .

بهتر است فضاهایی که ایجاد میکنید روی زمین نباشد و به دیوارها وصل باشد مثلا طاقچه های مجازی ، کمد دیوار ، کابینتها در ایجاد نظم و ترتیب بسیار موثر هستند . در هر جایی که امکان ایجاد کمد دیواری ، قفسه کتاب یا کابینت دارید حتما ایجاد کنید .

 

خانه بهم ریخته 2خانه بهم ریخته ۲

پنهان بودن اشیا

ببینید اگر شما قفسه ای روی کابینت بگذارید و ادویه ها را در آن قرار دهید در مرتب بودن خانه تاثیر کمتری دارد تا این قفسه درون کابینت پنهان شود . پس بهتر است درون قفسه ها ، کمدها و طاقچه ها از بیرون پیدا نباشد .

تعریف فضا برای اشیا

در اشیا پیرامون خود دقت کنید . جای کنترل تلویزیون ، سوئیچ ماشین ، صندلی آرایش ، میز تحریر ، لباس بچه و … وقتی که استفاده نمی شود کجاست ؟ برای تمامی اینها جایی را تعریف کنید .

 

خانه بهم ریخته 3خانه بهم ریخته ۳

اصلاح رفتار افراد خانواده

به گونه ای مدبرانه و با روشهای زیرکانه افراد را ملزم کنید که هر چیزی را پس از استفاده در جای خود بگذارند . و وقتی این کار را نکردند به آنها تذکر دهید و نشان دهید که برای شما خیلی مهم است که فلان شیء در فلان جا قرار گیرد . به آنها بگویید پس از صرف غذا حتما باید صندلی خود را به زیر میزناهارخوری هل دهند و آن را وسط خانه رها نکنند . جای لباسهایشان را به آنها نشان دهید و قرار گرفتن آنها را در جای خود پیگیری نمایید . نگران نباشید این پیگیریهای شما کمتر از دوهفته به ثمر خواهند نشست .

 

خانه بهم ریخته 4خانه بهم ریخته ۴

دور ریختن وسایلی که مورد نیاز نیستن

وسایل بی استفاده بلای جان خانه هایمان هستند . حتما برای شما هم پیش آمده وقتی ۴ سال پیش لامپ پرمصرف ۱۰۰  وات خانه خود را باز کردید و یک لامپ کم مصرف جای آن بستید این لامپ پرمصرف را در داخل کمد گذاشتید که شاید روزی بکار آید . اکنون ۴ سال گذشته و هنوز استفاده نشده است آیا بهتر نبود همان روز آن را به سطل زباله می انداختید یا به یک مغازه الکتریکی هدیه میدادید و هرگاه در زندگی آینده به آن نیاز داشتید یک لامپ جدید می خریدید ؟ آیا هزینه نگهداری این لامپ برای شما از پول خود لامپ بیشتر نبوده است ؟

بسیاری از وسایل پیرامون ما حکم همین لامپ را دارند و یا وسایلی هستند که قبلا جزء لاینفک زندگی ما بوده اند ولی اکنون نه . زمانی که وسیله ای را نیاز ندارید راجع به آن فکر کنید براستی بهتر است آن را نگهداری کنیم یا اینکه اگر نیاز بود دوباره بخریم ؟

دوستان گرامی که این راهکارها را بکار میبندید به شما تبریک میگوییم شما خانه بسیار مرتب و منظمی دارید .

منبع




:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: